Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Exped Orion Extreme???


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har notert meg at en del personer har anskaffet seg dette teltet, synes selv det ser veldig interessant ut! Det jeg har lest om teltet her på forumet (og nettet forøvrig) har utelukkende vert positivt..

Det hadde riktignok vert veldig interessant å høre erfaringer fra folk som har brukt teltet en periode. Kanskje noen som har opplevd negative sider av dette (tilsynelatende) perfekte teltet (til mitt bruk)…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har dette og finner ikke noen negative ting om det bortsett fra litt høy vekt, men det gjør ikke meg noe da det er verdt det. Veldig mange bardunfester, god plass inni og to utganger som gjør at du kan ha alt utstyret skjermet for været.

Jeg har stor tru på at dette teltet klarer full storm. Og valget mitt av telt ble enkelt da jeg fikk det på tilbud for 3000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvordan er det med plass innvendig? jeg er 189cm lang, er ørlite skeptisk til den oppgitte 205cm oppgitte innvendige lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvor mye "boltreplass" bør man ha?

Ser egentlig ikke for meg at ca 15cm er for lite, jeg kan jo da strekke bena heeeelt ut, med en vinterpose, og fortsatt ikke presse innerduk mot ytterduk...

Jeg burde selvfølgelig dra på sportslageret og kreve en demonstrasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.80, og føler jeg har veeeldig god plass i lengden faktisk, bare man strammer bardunene bra. Har ikke hatt nærkontakt med teltduken.

Størrelsen på dette teltet når man bruker det alene er jo helt enorm. Skikkelig luksus og sterkt vanedannende.

Men, tredje gangen jeg satte det opp var sømmen på det ene stangfestet nesten helt løsna.

Har ikke giddi fikse det enda, går fortsatt an å få opp teltet. Men gruer meg til det ryker helt.

Finfint å lage mat inni innerteltet er det og.

Genialt med tørkehylle.

Men tungt er det å bære rundt på slik luksus. Erru gramjeger er jo dette teltet waste, men erru som meg og driter i hva sekken veier er det et kongetelt. Har dog ikke prøvd det i riktig sterk vind, men satte det opp første gang i svak vind og stummende mørke og det gikk helt greit.

Det står jo forresten oppslått på sportslageret ganske ofte. Og er på tilbud der innimellom til 3000 spenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bærer gladelig på 1.5kg ekstra, hvis det betyr vesentlig bedre komfort!

Fint å høre erfaringer som dine! Mener du at sømmen raknet pga av en svakhet i designet eller en produksjonsfeil? Det høres uansett ut som en smal sak å sy selv.

La merke til at sportslageret hadde teltet til superpris i lang tid... desverre skulle jeg ikke bli teltkjøper før etter de hadde satt opp prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bærer gladelig Mener du at sømmen raknet pga av en svakhet i designet eller en produksjonsfeil? Det høres uansett ut som en smal sak å sy selv.

La merke til at sportslageret hadde teltet til superpris i lang tid... desverre skulle jeg ikke bli teltkjøper før etter de hadde satt opp prisen...

Håper det var en produksjonsfeil, og det er en sånn "skomakersøm" som må gjennom 6 mm med "reimestoff", ikke kjempelett å fikse sjøl. Uansett en ganske skummel feil, som kunne ført til at bare to av tre stenger kunne brukes.

Den prisen er litt sånn av og på. Plutselig er det billig et par dager. Er en annen norsk nettsjappe,en liten en, som har hatt det til 3500,- i lange tider. Husker ikke hvilken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Den prisen er litt sånn av og på. Plutselig er det billig et par dager. Er en annen norsk nettsjappe,en liten en, som har hatt det til 3500,- i lange tider. Husker ikke hvilken

Den nettbutikken skulle jeg gjerne fått linken til... Har forsket en god stund på dette teltet, og billigste jeg finner er fra Amfibi (4490.-):

http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?siteSearchQuery=exped+orion+extreme&fromform=true&x=0&y=0

Hvilke andre telt er i ca samme kategori egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.