Gå til innhold
  • Bli medlem

The 4000m Peaks of the Alps (av Martin Moran)


Anbefalte innlegg

Annonse

Den ble utgitt i juli i år, så foreløpig tviler jeg på om den finnes i andre utgaver enn engelsk. Mulig at den blir oversatt til f.eks tysk om ikke sålenge. Den er helt klart bedre, grundigere og mer oppdatert enn Goedeke sin tyskspråkelige 4000m-guide, så det burde så absolutt være et tysk marked for den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hmm, vi er ei lita gruppe som har tenkt oss på Mont Blanc til sommeren.

Vi tenker å ta en to ukers periode i Sveits, med mål om å komme opp.

Har du noen bra forslag til avklimatiseringstopper, gjerne litt alpine og enkel klatring. (Ikke mer enn grad 5)

Jeg personlig har VELDIG lyst å nå Matterhorn, men med mitt og gruppens nåværende nivå, så tror jeg ikke det er realistisk i år.

Men uansett, har noen her noe erfaring med å klatre Matterhorn fra Iialia? (ryggen på baksiden av Zermatt)

Jeg har sett på ulike førere/nettsider o.l. og det ser ikke så veldig krevende ut, så defor spør jeg om noen har noe erfaringer med denne ruten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke gått lion eggen. Bare Hörnli. Lion er visst nok vanskeligere men derimot mindre kaotisk.

Gondolen opp til Kleinmatterhorn byr på mange mange akklimatiseringsmuligheter (breithorn er lettere enn Frognerseteren fra Midtstuen ( i fint vær!!!) og er nok den vanlige akklimatiseringsturen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.