Gå til innhold
  • Bli medlem

Jaktregler??


dso1984

Anbefalte innlegg

Annonse

Her kommer det ann på hvor gammel du er.

Hvis du er eks. 14 år kan du bære hagle under opplæringsjakt, men ikke den personen som da lærer deg opp.

Det er også regler på hvem som kan drive med opplæringsjakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det ann på hvor gammel du er.

Hvis du er eks. 14 år kan du bære hagle under opplæringsjakt, men ikke den personen som da lærer deg opp.

Det er også regler på hvem som kan drive med opplæringsjakt.

Er da 22 år. vet du hvor jeg kan finne regler for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Er det noen som kan forklare meg jaktreglene for småvilt?

Har jeg lov å gå på jakt med hagle hvis jeg ikke har jaktprøven?? har hørt at man kan gjøre det hvis man er i følge med noen som har den..

Du må ha fullført jegerprøven for å utøve jakt uansett alder. Er man over 16år kan man da jakte uten ledsager etter småvilt med hagle. For rifle må man være 18år for å jakte alene. Du er 22? Da kan du ta jegerprøven å jakte som du vil.

Kurset koster ca 1500kr ( Det varierer fra sted til sted) og kurset er på 30t ( dette varierer også noe fra sted til sted.) Er du litt interressert i jakt så er prøven lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.