Gå til innhold
  • Bli medlem

stor ryggsekk


Fjellvis

Anbefalte innlegg

Annonse

Snodig.

Jeg er ingen hififreak når det gjelder ryggsekker, men jeg har hatt en Powerframe i 7 år, og vært på flere turer med bører på +/- 35kg uten at sekken har hatt større vansker med det enn meg. Skulle såklart alltid gjerne hatt børen enda nærmere ryggen, men med en pakkramme imellom tror jeg man alltid får den følelsen.

Hvilke reimer/innfestninger er det som gir seg?

-kvikkasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bære mye hundemat i tillegg det som ellers var nødvendig. Var utstyrt for en 9 dagers telttur. Skulderrem ble ødelagt,remer nede som fester sekkepose til ramme løsnet,spenne på hoftebeltet gikk opp,hoftebeltet måtte stadig etterstrammes osv.. Aldri mer Bergans på meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bære hundemat?! Til turbruk bør man jo ha hund som kan bære sin egen mat + noen kilo i tillegg. (har alaskan malamute :wink:) Høres forøvrig ut som om du har fått en skikkelig mandagsekk. Går ut fra at du har reklamert allerede, en sekk beregnet på tunge bører skal jo ikke ryke så lett. (Selv har jeg hatt bergans alpinist i mange år og er godt fornøyd med den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bært bører på rundt 50 kg i Bergans Powerframe på reinsjakt, sekken funger bra. Er andre plasser som sliter når det blir litt vekt, kjenner det mer i knærne. Men forstår ikke hva du skal med 37 kg i sekken på tur. Hva slags hund har du? Kjøp en kløvsekk hvis han er stor nok til å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er ikke ferdig utvokst enda,derfor kunne den ikke bære så mye enda. (Neste sommer kan j i teorien lesse ca 18 kg på hunden). Ble overasket selv over at sekken ble så tung,men når man skal ligge i telt i 9 dager ,så må man bære alt man trenger på ryggen. Den skrøpelige sekken har en egenvekt på 4-5 kg,stormkjøkken,sovepose,telt,klær,mat til meg og hund,fiskeutstyr. Syns ikke at j tok med mye unødvendig til den type tur. Men poenget var at sekken taklet ikke oppgaven sin til tross at de reklamerer med sekken gjør tung bør lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J er ikke noe hunde-ekspert,men d sies at en godt trent og utvokst hund kan bære halvparten av kroppsvekta. Min hund får mer trening enn de fleste vanlige familiehunder og kløv-vekten økes selvsagt gradvis når j skal trene med d . Men d er ikke sikkert j har samvittighet til å lesse på så mange kg,(kanskje 10 kg).

Men d var vel egentlig ryggsekk dette dreier seg om..

Skal kontakte butikken etterhvert å se om j får igjen på garantien.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sekken er rimelig ny ville jeg satse på å gå tilbake med den. Det høres ut som et mandagseksemplar.

Da Powerframen min var ny var jeg litt skeptisk til borrelåsreimene som festet sekken på rammen, men de har aldri vist anntydning til å svikte - men jeg tror fortsatt de kan være et svakt punkt hvis man tar sekken mye av og på rammen (noe jeg ikke gjør).

Hoftebeltet har jeg heller ikke hatt trøbbel med, men da skal det sies at med bører oppunder 40 kg går jeg nesten konstant å strammer/slakker skulder- og hofte/brystremmer for å få flyttet rundt på belastninga, så hoftebeltet har neppe gigabelastning mer enn 1t om gangen.

Ødelagt skulderreim?! Gå og klag! Dette er jo sekken Bergans anbefaler til tunge bører. Det er et av de store argumentene for pakkramme. Bæresystemet er jo annsett for å være svært bra (var det ihvertfall da jeg kjøpte den for 7 år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bergans spenna i hoftebeltet er ikke rare greiene, vet ikke hvor mange par jeg har ødelagt. De sprekker i skøytn under, å da er de håpløse :?

Siste gangen jeg var å hentet spenne ble jeg anbefalt lillsports spenne, og denne holder nå enda :twisted:

- Bare som et lite tips hvis flere har dette problemet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.