Gå til innhold
PrimusMotor

Optimus 111 med løs spritskål

Det er 4054 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Optimus 111 med løs spritskål. Dette er vel slikt som skjer når disse primusene blir pumpet vel hardt.

Er det noe lurt triks for å reparere dette? Det ser ut som skåla er naglet fast, så det beste er vel bare å banke litt forsiktig på den med en hammer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har en gammel Optimus 111 med løs spritskål. Dette er vel slikt som skjer når disse primusene blir pumpet vel hardt.

Er det noe lurt triks for å reparere dette? Det ser ut som skåla er naglet fast, så det beste er vel bare å banke litt forsiktig på den med en hammer?

Spritskåla på min 111T er gjenget og skrus fast på brenneren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kunne ikke se noe skruespor, så jeg anntok at den var naglet. Kansje den bare har blitt misshandlet. Skal prøve å skru den løs med en tang.

Dette er en gammel 111 med bråkebrenner, som på mystisk vis har funnet veien ned i kjelleren min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette stemmer for min brenner. Kan ikke skjønne at skåla skal kunne ha "hunngjenger". Den ser bare ut til å ha en liten "tapp" eller nagle i midten. Jeg hadde skjønt det hvis det sto fast en bolt "eller hanngjenger" på skåla som var skrudd opp i brenneren.

Skal forsøke demontering veldig forsiktig og se hva som skjer. Synd å ødelegge noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg dobbeltskjekket. Den er naglet. Ingen skrue. Helt sikkert!

Skal banke litt forsiktig med en liten kulehammer, så blir det bra tenker jeg. Skal også lage veke med litt ovnsdørpakning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil er området med hullet i skåla høere enn bunnen slik at lekkasje ikke er noe problem, da kan det jo bare skrangle litt?

dsk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 4054 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.