Gå til innhold
  • Bli medlem

fiske vann i Bergen og omheng.


tottoen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på jakte etter et bra fiskevann i Bergen/Voss/Kvamskogen området som ligger bra an for kombinert telt tur og fiske.

Er ikke så kjent med fisking på disse stedene og håper på at det er noen som kan gi meg noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på en tur med kompis i sommer på Kvanneviksnuten og ved Kvanneviksvatnet. For å komme dit må du kjøre mot Eikedalen. Midt mellom Frøland (før) og Eikedalen er det en veldig bratt sving i veien, og noen hundre meter etter dette en bro som går over elven ovenfor Røysebotnen. Parker rett ved broen på høyre side (er saueinngjærding der), og følg stien som går rett opp fra veien. Mange høydemeter på få kilometer, men på høyden flater terrenget ut. Vi brukte 3-4 timer innover i greit tempo.

Fisket i vannet skal visstnok være veldig bra i vannet (kan også prøve Holmavatnet ovenfor), men da vi var der var det uheldige forhold for fluefiske. Full nordvind og surt og kaldt. Uflaks... Verdt et forsøk i bedre fiskevær.

Link til kart på Gule Sider over området

post-3064-133474482485_thumb.jpg

post-3064-133474482489_thumb.jpg

post-3064-133474482492_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann, skriver heller her istedet for å lage en ny tråd.

Jeg er på utkikk etter gode ørret- og gjeddevann i Bergensområdet. For tida er jeg student uten bil, og jeg vil helst slippe turer langt avgårde, da det først og fremst er dagsturer med stanga jeg er på utkikk etter. Har forstått det sånn at mange her vest er mest ute etter laks og sjøørret, men at det likevel skal være gode muligheter for å få noen fine ørreter....?

Jeg setter pris på om noen kan tipse meg om gode steder for ørret og/eller gjedde :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.