Gå til innhold
Wannebeeflyfishingpro

Femunden i september?!

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk!

Vi er en gjeng på 3 som er førstereis på kanotur i Femunden og lurer på om noen har noen erfaringer på "fiske-bettet" ved Isternen og vann/utløp deromkring? Vi sverger til ørret og har vel ca 4-5 dager til disp.

Lurer også på hva temperaturen kan synke ned mot om natta på denne tiden (7-11 sep).

Setter veldig pris på alle kommentarer og tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!

Det ser ut som alle google søk ender på den siden når en leter etter "Femunden-stoff". Du får gi meg en tilbakemelding på hvordan det gikk med dere!

God tur!

PS: relativt laber tilbakemelding her, men har leitet litt i arkivet og funnet mange gode innlegg fra EAA!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tror denne turen ikke blir noe av, :D fiskeforbudet i femund er fra 15 sep-31 mai.

Kan man fiske den 15 da eller? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal i Femundsmarka den siste helga det er lov å fiske.. Heldigvis blir det langhelg så får fisket torsdag og fredag :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når kan man forvente snø og drittforhold i Femundsmarka. Vurderer en tur i begynnelsen av oktober. Sitte ved gode bål i flott natur uten en eneste mygg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Når kan man forvente snø og drittforhold i Femundsmarka. Vurderer en tur i begynnelsen av oktober. Sitte ved gode bål i flott natur uten en eneste mygg

- Skulle likt å vist dette jeg og!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Om man starter å gå fra Elgå; Er det da noen her inne som har tips til hvor man burde gå for å muligens få et skikkelig bra fiske? Utenom stier!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo ikke Femunden så fryktelig lang, så høstens tur må nok strekke seg litt lenger. Ser for meg Røros til Elverum.

Mitt store spørsmål er: Hvordan er vegetasjonen der. Jeg håper på tur med gapahuk, varme bål og vakker skau. Jeg ser samtidig at Femunden ligger på rundt 600 meter og at mange steder i det terrenget som jeg fant på DNTs side, viser den samme høyden. Blir det for høyt over havet for skikkelige fete, tørre furutrær som jeg kan mate inn i bålet hele natta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det finnes noen plasser du kan være helt sikker på å finne bålved,

må det være nettopp Femundsmarka! Hele marka kryr av tørrgadd.

Du kan med god samvittighet legge igjen kokeapparatet hjemme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvis det finnes noen plasser du kan være helt sikker på å finne bålved,

må det være nettopp Femundsmarka! Hele marka kryr av tørrgadd.

Du kan med god samvittighet legge igjen kokeapparatet hjemme.

Nå er vel tørrgadden fredet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.