Gå til innhold
Tomasnl

Varmeveksler

Det er 4058 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

E det noen som har brukt varmeveksler for montering rundt kjele?

Erfaringer?

Andre enn msr? (billigere)

Eller har du et bra patent på en Gjør-det-selv variant?

Go tur!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg kan du kjøpe Primus sine EtaPower kjeler med ferdig påmontert varmeveklser under, i løs vekt:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Fant dem på Sportshuset på Ski storsenter. 299,- for 1.7L og 349,- for 2.1L

Primus "lover" 50% kortere koketid...

Jeg har plukket opp en - men har ikke testet enda. Merket at størrelsen på varmeveksleren var slik at den ikke kunne stå på Primus Micron 2.5Ti gassbrenneren - men har fått kjapt svar på epost til Primus hvor de sier at de senere kommer til å legge ved et adapter som gjør at kjelene kan brukes også på de minste brennerene. I tillegg tok han navn og adresse for å sende ut til meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Geniale kjeler.

Jeg ville vært forsiktig med dem med Coleman og andre brennere med tanken under brennern.

Skulle varmen reflekteres mye nedover, vil dette være farlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er interessant dersom Primus mener de fungerer fint med deres skru-på gass-bluss, for da kan varmen gå nedover. Kanskje ingen god ide å kombinere med vindskjerm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 4058 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.