Gå til innhold
  • Bli medlem

Gnagsår på intime deler...


Tursjura

Anbefalte innlegg

12 hours ago, FørreFanten said:

Få han til og gå med stringtruser! Blir iallefall kvitt problemet med gnissing på lårene, men blir kanskje værre lengre opp, og inn?

Har selv opplevd boxere som ruller seg opp og gnisser på innsiden av lårene når jeg sykler, løper og går, men jeg tok en sånn kvinnfolk tights og klippet den av ved knærne og trødde på meg, og har aldri hatt det problemet igjen.

Faktisk behagelig og gå med, under shortsen/buksa:)

Kanskje jeg er unik, men har inntrykk av at det som skjer når boxeren glir opp er at lårene får anledning til å gnisser mot hverandre. Hjelper lite med g-streng da.
Tror det blir åpning mellom skrevet på buksa/ shortsen og boxeren. Jeg har samme problem i løpeshorts når jeg går i fjellet i syden. Må ha boxer med lange ben som holder hud fra hud.

Til sykling er det bare sykkelshorts som gjelder. Får padding i baken også. Alfa Omega på litt lengre turer på setet :thumbsup:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg en tynn stilk som aldri har gnisset noe som helst, men det hender at jeg blir sår i baken etter dager med mye svetting. Salt svette som renner ned i ei rumpe som ikke er akkurat nydusjet, kan gi litt sviing. Har med meg en liten tube "rumpesalve", og det er himmelsk. Umiddelbar lindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har prøvd en del varianter ullboxere der nede passer ikke min kropp iallfall.. Blir for varmt, klamt og tørker ikke under raskt nok. Devold og Aclima sine gnages i stykker etter et par turer. Heldigvis har Exofficio Give-N-go løst mine problemer:)  Litt dyre men virkelig kvalitet som varer, tørker fort og ikke lukter.  Er for flaut å si hvor mange år de har holdt men verdt kvar ei krone.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøttene blir siere for hvert år. Da må det prøves mange boxere for å sjekke at den ene nøtta ramler ned i det ene korte buksebeinet.............Jeg sverger ril de gameldagse som ser ut som en badebukse fra 70 tallet. >Der ramler ingenting ut :-)

 

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke vil bruke ull er disse et godt alternativ for lårgnissere: https://m.probikekit.co.uk/sports-clothing/under-armour-men-s-original-series-9-inch-boxerjock-grey/11517483.html?affil=thggpsad&switchcurrency=NOK&shippingcountry=NO&variation=11517485

(kjenner ikke butikken, bare tok første eksempel på noen som selger denne) 

De sitter som et skudd og forhindrer i hvert fall sår hud på innsiden av lårene. Bruker seks tommers varianten til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Comfyballs performance Long er ganske lang. Den går godt ned på lårene.

Eller så finnes det noe som heter bodyglide man kan smøre på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har selv vært plaget med dette, særlig i perioder med litt vektøkning. Dehydrering generelt gjør huden mer sårbar og mindre elastisk. Man er også avhengig av en riktig ernæring for at huden skal skille ut «smurning» selv.

Boksere generelt er det forskjellig hva som fungerer for den enkelte. Å gå med bokseren på vranga slik at sømmene kommer ut har hjulpet meg noen ganger. Damesteømpebukse kan også hjelpe både på intimområder og føtter. 

Min erfaring er at vaselin er det beste når man skal fortsette å bevege seg, mens sinksalve er for når du kan hvile. Men skal prøve Cavelon salve nå neste tur, men må prøve og lese om denne for å kunne kommentere dette videre. Men er enig med tidligere kommenTar at man ikke bør bruke kremer slik at huden blir oppløst unødvendig. Vaselin trekker også gjennom klær å kan gi en del gris. Men veldig bra tråd. Bare digger hvor saklig, reflektert og støttende folk er her på Fjellforum. Jeg og Einstein har hatt en utfordrende måned med litt uvante sår. Legger ikke ved bilde av intime sår :)

379EAEA7-171F-4397-BA78-8028FD12F300.jpeg

DF2B24DE-8331-418C-9934-DA170668BEDE.jpeg

DE9489CF-BBA1-4826-8313-5397B0277E7B.jpeg

F9CB67D9-300A-46A3-949B-44346B28DC36.jpeg

F9B157B9-C30E-4B4E-B5B4-AD9C3539785E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

ref ditt bilde der du har gnagsår oppe på tåen @zyrpe 

Jeg tror at du bruker for store sko.  Når du ikke fyller tåboksen, så får du feil vikling .  Her hjelper det å gå ned 1 i størrelse. " Nødløsning" er å legge i en ekstra såle og to lag med sokker. Der den ytterste er typisk en raggsokk. Da fyller du opp tåboksen.

se forøvrig tråden:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.