Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan skal jeg få skjøta sena?


thopet

Anbefalte innlegg

Annonse

Ut fra problemet ditt med at knuten sklir kan det virke som om du har multisnøre. De vanlige skjøteknutene for mono fungerer ikke på slikt snøre. På siden jeg linker til finner du mange knuter. Hvis det er multisnøre du har bør du prøve uniknuten og i tillegg forsterke med en dråpe lynlim. De vanlige knutene for å feste sluken fungerer heller ikke med multi. Prøv palomarknuten. Selv foretrekker jeg å bruke en fortom med vanlig nylon når jeg fisker med multi. Skjøten her bruker jeg albrightknuten på.

Et tips til slutt. Mange spesialbutikker har snøre på store spoler som kan spoles direkte på snella hvis du tar den med i butikken. Det er gjerne billigere, raskere, du slipper skjøter og er sikker på å få relativt fersk sene. Sene svekkes ved lagring og burde være datostemplet!

http://www.fiskersiden.no/content/view/111/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.