Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp: Vurdering ønskes for kjøp av sykkel


Chola

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en sykkel og har følgende tilbud

NISHIKI Race Hybird COMP

Følgende står på ramma (jeg har ikke peiling om hva dette er for noe)

AFS 30 Compact Race Hybird Geomatry

ALUMAX-T6ALLUMINIUM TUBING

På rammen står det 22 (er det ramme størrelsen tro?)

Shimano V brake 8 speed: Er dette bra gir system?

Linus MaX Dobble Wall Square Box Rim allow 6061H-T6 622*17

Dekk Kenda Kvest

Pris: 4800,-

Hva sier dere?

MVh Chola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!! :) Har vært inne på ei side og sett litt på sykkelen. Den virker grei den!! Nå kommer det jo an på hva du skal bruke sykkelen til!!! Skal du bruke den mest på asfalt er nok dette en bra sykkel for deg!!! Skal du derimot OGSÅ bruke den på litt røffe grusveier og noe stier ville jeg nok ha valgt en vanlig terrengsykkel med 26" hjul og demper med mulighet for "lock out". Det vil si at du kan gjøre demperen helt stiv! Dette er også et prisspørsmål!! Må nesten vite mer om ditt behov!!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :) Har vært inne på ei side og sett litt på sykkelen. Den virker grei den!! Nå kommer det jo an på hva du skal bruke sykkelen til!!! Skal du bruke den mest på asfalt er nok dette en bra sykkel for deg!!! Skal du derimot OGSÅ bruke den på litt røffe grusveier og noe stier ville jeg nok ha valgt en vanlig terrengsykkel med 26" hjul og demper med mulighet for "lock out". Det vil si at du kan gjøre demperen helt stiv! Dette er også et prisspørsmål!! Må nesten vite mer om ditt behov!!! 8)

95% av sykkling vil være på asfalt.

Chola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!! :) Kan alltids ønske at det var et hakk bedre girsystem, men skal du skifte ut dette vil jo dette koste en del og da er du snart oppe i prisen på den sykkelen til Nishiki som ligger litt høyere i pris!! Et godt vedlikehold med vask og rens av drev og tillegg renser og smører wire og sjaltere tror jeg du har en fin sykkel. Et godt og regelmessig vedlikehold er et must skal du få alt til å fungere bra over mange år!!! Alt for mange sykler jeg ser har et elendig vedlikehold!! Svarte og møkkete drev og rustne skrikende kjeder!!! Stell med sykkelen din som det skulle vært en Ferrari 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.