Gå til innhold
  • Bli medlem

DeLillos på Romsdalshorn


kjesso

Anbefalte innlegg

Raumarock har ikkje offentleggjort dette enno, men sikre kjelder seier at DeLillos legg inn ein ekstrakonsert under festivalen: 3. august vert dei frakta med helikopter til toppen av Romsdalshorn, der dei held ein akustisk gratiskonsert.

Eg reknar med at Raumarock kjem til å bruka ordet "høgdepunkt" når dei marknadsfører denne konserten.

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hva er vitsen med å forurense Romsdalshorn med støy fra helikopter og falsk ulyd fra DeLillos?

Eg går ut frå at du meiner dette som eit generelt spørsmål, evt. som eit spørsmål til Raumarock, men i tilfelle det er meg du spør: Eg forstår heller ikkje poenget med dette. Og viss dei fyrst skulle dra nokre musikantar til topps, kunne dei vel a) kome seg dit for eiga maskin, og :roll: hatt litt meir å by på enn DeLillos.

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg går ut frå at du meiner dette som eit generelt spørsmål, evt. som eit spørsmål til Raumarock, men i tilfelle det er meg du spør: Eg forstår heller ikkje poenget med dette. Og viss dei fyrst skulle dra nokre musikantar til topps, kunne dei vel a) kome seg dit for eiga maskin, og B) hatt litt meir å by på enn DeLillos.

E

Rock passer lite sammen med fjellets storhet; rock må defineres som forurensning av fjellet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

De Lillos - postgirobygg - Tre små kinerese og alle de norske popgutta der = 3 Dildos.....

Møkkamusikk, bra de spiller vekke ifra folk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye imot DeLillos, selv om de selvfølgelig ikke kan måle seg med Guns n` Roses, Midnight Oil, Springsteen eller Knopfler. Windir og Dimmu Borgir er også tøffe, og en gang jeg hørte ei Enslaved-låt var det som å ligge ved et vann og se på skodda og de mystiske utydelige åsene rundt.

Men hva er poenget med å blande kulturlivet inn i fjellet på denne måten? Kan ikke fjellet få være i fred og være seg selv? Synes det er alt for mye nytenking rundt friluftslivet nå for tida! Musikk på fjellet kan man høre på om man ligger værfast og har med seg MP3-spiller. Ellers så er jo fjellets egne lyder det man helst skal høre når man befinner seg der.

I 1999 var jeg med i ungdomsgruppa i DOT, men der hadde verken jeg eller kompisen noe å gjøre. Det var bare snakk om å gjøre forandringer i opplegget for å nå ut til flere i samme aldersgruppe som oss. Traust friluftsliv var liksom et fy-ord. Derfor ble jobben min gjort mildt sagt halvhjertet, og jeg reiste til Sogndal som student uten engang å si fra. Følte meg fremmedgjort. LEVE DET TRAUSTE VILLMARKSLIVET!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA holdning Øyvind.Håper på boycot av dette tullet. Så kan de stå der med dieselagregatet sitt og synge falskt for tom fjelltopp.

Trenger vel ikke dieselaggregat for å holde en akkustisk konsert ? :wink: En gitar eller to kan vel noen bære opp.......

Forøvrig er normalveien til Hornet (via Halls renne) ikke 4+, men har partier av grad 2-3.

Om deLillos går til topps m/ fører, tar jeg kanskje turen for å høre på. Legger i så fall inn bestilling på rad 1, sete 1 (godstolen til ARH) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA holdning Øyvind.Håper på boycot av dette tullet. Så kan de stå der med dieselagregatet sitt og synge falskt for tom fjelltopp.

Hadde ikke vært meg imot om det endte sånn nei... For min del håper jeg at fjellet får fortsette å være en motvekt til alt det stressende og meningsløse siviliserte livet. Vet at jeg sporer av saklig nå, men likevel mener jeg at DeLillos på Romsdalshorn eller Vinjerock for den saks skyld er et symbol på at P3/P4/Kanal 24/Idolkulturen har trengt seg inn i det kjæreste vi har :roll:

Avsporinga kan fortsette med at all forkulinga som foregår i samfunnet stadig trenger inn i fjellheimen også.

Mange skal absolutt ha det så gøy på tur for at det skal være godkjent. Adrenalinet må pumpe, hvis ikke er det kjedelig og gammeldags. Jeg liker også å ha det gøy, og tar gjerne imot en morsom opplevelse som en flott nedkjøring eller en artig egg. Men jeg drar ikke på tur for å ha det gøy primært. Fjellet, skauen og villmarkslivet er da bedre enn som så. Det ligger på et høyere nivå enn bare det å ha det kult.

I boka "Turer med trøkk" skriver Lars Monsen innledningsvis om det meningsløse livet de fleste av oss lever med jobb 5 dager i uka, 5 ukers ferie, massevis av TV-kanaler som tuter oss øra fulle med motebevisste homsepatruljer og bimboer som bevisst manipulerer hverandre, garasje som kan åpnes med fjernkontroll, og så videre... Kjente en aggressiv glede og enighet da jeg leste de setningene. Han avslutter avsnittet med å si at det ikke er rart at drømmer kan oppstå. Underforstått: dette Se og Hør-samfunnet er fullkomment idiotisk og meningsløst! Og jeg kan legge til: Hvorfor er det om å gjøre å la det gripe om seg på fjellet også?

Ser for meg at mange skulle ønske det eksisterte et gigantisk stereoanlegg der ute i verdensrommet som akkompagnerte deres ville snøbrettferd nedover alpine fjellsider...

Fjellet må tilbake til 1950-åra mener nå jeg. Det eneste som var dritt da var at masse enda ikke var vernet og at stadig flere vassdrag ble utbygd.

Når dette er sagt så la meg tilføye at DeLillos er mye bedre enn Hip-hop, R&B og annet technostyr som jeg ble tuta øra fulle av på Postens Brevsenter i romjula så jeg ble enda sprøere enn jeg faktisk er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et tullete opplegg, som ikke hører hjemme på et fjell.

Hvor vidt man liker musikken eller ikke er irrelevant, et slikt sirkusopplegg på et fjell er bare tull.

I dag så er det jo fullt mulig å gjennomføre slikt med helikoptertransport og mobile aggregater, men det er ikke alt som er teknisk mulig som nødvendigvis er riktig å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist hvis dette er sant.

At DeLillos skal være med på en pr-jippo der man inntar en øde fjelltopp og forsøker å gjøre seg relevante ved å urbanisere/okkupere det med Oslo vest musikk hadde jeg ikke trodd. DeLillos har (eller hadde) egentlig endel cred. Til tross for Oslo vest-stemplet fremstår de med naive, jordnære og troverdige tekster. I tillegg har gutta en litt avslappet og ikke-kjendis holdning og sleper til og med Se & Hør for retten. Litt synd med dette pr-jippo't på Romsdalshorn.

Dessuten bryter det så til de grader med tidsånden anno 2007.

Håper bare dette er noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig melding fra DeLillos:

Vi kommer til Romsdalshorn neste sommer, alltid Neste Sommer !!!!!!

Når du en gang kommer til neste sommer

skal jeg alltid være her

Og vi skal synge gamle sanger om igjen

Når du en gang kommer til neste sommer

skal vi atter drikke vin

Og vi skal snakke sammen

om de samme gamle ting

En fantastisk tekst til en super melodi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig det blir litt feil at jeg på den beste vestkant av Trheim, eller for den saks skyld en eller annen annen snobb fra Oslos vestkant skal mene veldig mye om hva distriktene gjør for å trekke folk til festivaler etc...

For ett års tid siden var det ramaskrik her vedr Vinjerock på Eidsbugarden. Nå er det Raumaskrik :lol: vedr Raumarock.

Er egentlig dette så mye verre enn at det fraktes et flygel til Prekestolen eller at en gråhåret nordmann sitter på toppen av Keobspyramiden med med fela si, eller var det stradivarius???

Vil man ikke oppleve det, er det jo bare å benytte en av årets andre 360 dager å besøke slike steder på.

Hvorvidt det er klassisk eller rock (nå er vel ikke DeLillos spes hardrock akkurat) kan vel uansett ikke være av betydning??

For mange av oss rockeentusiaster er nok felegnikk like mye forurensning av "fjellets storhet" Bjarne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår argumentene dine Håvard :lol: Vi er jo ellers ganske enige om endel ting fra andre tråder på forum. Men jeg står på det jeg mener her. Ikke fordi det er så forferdelig med akkurat DeLillos på Romsdalshorn, selv om jeg mener helikoptertransport bør begrenses til redningsaksjoner og eventuell frakt av varer til turisthytter. Like ille vil jeg nesten si at det var å høre folkehøyskoleklassen min ha allsang på idiotlåta Barbiegirl på vei mot Soleibotntind høsten 1997. Det vitner etter min mening, som sikkert endel oppfatter som sær, om manglende respekt for fjellheimen. Jeg liker ikke den generelle trenden med stadig nytenkning innafor friluftsliv. Mye mulig det er fordi jeg er en ukul fyr, men jeg liker altså best at fjellet forblir traust og gammeldags, og at fjellsuset og naturstemninga blir det viktigste.

En ny avsporing til slutt: Jeg har respekt for bygde-Norge og føler ingen stolthet over å være bymenneske. Det er bare fordi jeg tilfeldigvis bor i Drammen at jeg faller innafor den kategorien :? Men jeg mener bestemt at mange på bygda burde være mer glade i naturen de har rundt seg på den trauste måten. Og i Øvre Årdal er det ikke nødvendig å glane på meg som om jeg er fra en annen planet fordi jeg bærer ski på skuldra i sommerlige omgivelser i mai. Man burde vite hvor man bor, og at Norges villeste fjell ligger få kilometre unna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig det blir litt feil at jeg på den beste vestkant av Trheim, eller for den saks skyld en eller annen annen snobb fra Oslos vestkant skal mene veldig mye om hva distriktene gjør for å trekke folk til festivaler etc...

For min del kan bygdefolket gjøre nesten hva de vil nede i bygdesentrum og også i innmarken for å tiltrekke seg folk til festivalene sine. Men når man forflytter seg og avholder en konsert i uberørt natur er de fleste av oss meningsberettigede.

Skal uberørt natur bli den nye konsertarenaen? Eller en kulisse for pr-fremstøt? Selvfølgelig er dette ingen stor sak. En ganske ubetydelig sak egentlig, men med noen prinsipielle sider. Festivalen bruker det i pr-sammenheng og da må de som ikke liker det kunne si hva de synes. Hvis det er "greit" at deLillos holde konsert på en fjelltopp, så er terskelen lavere for hva det er "greit" at andre gjør.

Hadde bandet bare holdt en liten konsert for venner og bekjente uten å gjøre et pr-stunt av det hadde det ikke gjort noe.

Det verste er at det er deLillos det dreier seg om. Vi snakker om et Oslo vest-band med sympatier med venstresiden. Bandet hadde masse cred før dette.

Rart hvordan en (mulig) liten fillekonsert skaper stemning her på FF. Nesten som en rød klut for enkelte av oss. :) Men vi vet ikke OM hele saken er noe tull eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Kansje dere trenger åndelig føde i form av oslovest sommermusikk.

Hadde de funnet på noe sånt her nordpå hadde det vell blidd tynt med publikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal uberørt natur bli den nye konsertarenaen?

Nå er vel ikke Romsdalshornet helt uberørt fra før; kraftstasjon inne i foten av fjellet, hytte, kjøkkenhage og utemøbler på toppen, samt rapellrute i nordveggen. I tillegg er det et "renn" opp og ned fra toppen hele sommeren..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke hyggelig at et så kjent band som De Lillos holder konsert da ? Tror mange ville vært glad for en slik konsert i hjembygda si og neppe ville protestert noe særlig. Tvert imot.

Håper dette blir noe av og at det blir vellykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i tvil om hvor grensen bør gå for slike arrangement. Er det like galt at man frakter et flygel med helikopter til en eller annen fjelltopp for en klassisk konsert med han Andsnes?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.2611406

Eller Kaizers Orcestra på Prekestolen?

http://web3.aftenbladet.no/triplet/article263060.ece

Her oppe hos oss har vi jo Torghatthullet som er et yndet sted for ulike arrangement med kor, korps (grøss) og alskens musikere i Torghatthullet... Dette vil det bli mer og mer av...Heldigvis går det an å gå i fjellene uten at det er slike arrangement!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som festivalarrangør i fjellheimen sjøl er jeg naturligvis uenig med en del av meningene her, men det er en annen sak :D

Det jeg kanskje har minst sansen for er bruk av helikopter til å frakte de til topps, en toppkonsert med Lillo & Co (eller noen helt andre for den del) hadde vært vesentlig mer spektakulær hvis publikum faktisk var med bandet på ferden opp til fjellet for egen maskin.

Utover det så er jo mye av erfaringen vår fra Vinjerock at arrangementet tiltrekte seg veldig mye unge folk som tidligere ikke hadde fått øynene opp for fjellheimen, men ble helfrelst - og kom tilbake resten av helgene hele høsten for å gå i fjellet. Hvis litt rock'n'roll denne ene helga i året også kan gi ungdommen sunne interesser er jeg kjempefornøyd! Nå er det vel en del her inne som også klager på at fjellheimen er overbefolka, så det er vel delte meninger om den saken også :wink:

Uansett, velkommen til Eidsbugarden om et par uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt det er klassisk eller rock (nå er vel ikke DeLillos spes hardrock akkurat) kan vel uansett ikke være av betydning??

For mange av oss rockeentusiaster er nok felegnikk like mye forurensning av "fjellets storhet" Bjarne;)

Jeg gir blaffen i hva slags musikk der framføres på fjellet! Musikk passer ikke på fjellet, hvor det er stillhet og naturens lyder dér er konge!

Men jeg må si at rock er det styggeste jeg kjenner; det presser hjernen ut av hovedet på folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.