Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatrekurs å anbefale?


Erik

Anbefalte innlegg

Vi er 3 stykker som har lyst til å lære klatring og sikring grundig fra bunnen av (og ikke bare stole på det man har lært av kompiser).

Er det noen som kan anbefale et klatrekurs til sommeren, enten i Oslo-området eller i fjellene i sør-Norge? Hvilket opplegg/kurstype skal man velge? En uke til fjells eller noen kvelder i uken i Oslo-området? Hva med DNT-kursene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved innerdalshytta arrangeres det klatrekurs. De har erfaring fra lang tid tilbake og jeg har snakket med folk som var veldig fornøyd. Tror heller ikke disse kursene er direkte underlagt DNT. Hvis så er tilfelle vil du også være med å støtte en liten og uavhengig aktør. Det ville nemlig vært synd hvis alt av organisert fjellaktivitet i landet lander innunder DNT til slutt.

Jostealen Breførarlag arrangerer også turkurs i Jotunheimen hvor mange spennende topper gås samtidig som det legges vekt på riktig bruk av sikring og teknikker underveis. Vet ikke om de forlanger forkunnskaper på den?

Ellers så må det da vel være nybegynner kurs rundt Oslo. Kolsås e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale dere Kolsås Klatrklubb på det varmeste.

Var selv på nybegynnerkurs for innendørsklatring for kort tid tilbake og ble svært fornøyd.

I månedsskiftet april/mai starter de med tilsvarende kurs ute, som går over en helg, fra fredag til søndag. Jeg kommer definitivt til å melde meg på der også. Svært dyktige innstruktører og flotte klatremuligheter inne og ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.