Gå til innhold
  • Bli medlem

Efterårstur i Jotunheimen?


Bodil

Anbefalte innlegg

I år kunne vi godt tænke os at flytte vores fjeldtur til efteråret (høst, hedder det vidst på norsk). Vi tænker at vi gerne vil gå en god lang efterårstur i Jotunheimen. Men hvornår starter efteråret med høstfarver og kølige nætter i højfjeldet - sådan cirka? Vi har planlagt ferie i starten af september, men er lidt i tvivl om det er for tidligt?

Hilsen Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, efteråret i fjellet er nydelig! (For eit vakkert ord - efterår)

I begynnelsen av september er de vakre høstfargene virkelig begynt å komme til sin rett i fjellet.

Jeg gikk Dovre/Rondane andre uke i september i fjor, da med kuling og snø over til Dørålsæter, men også med sol og fantastiske farger!

Om jeg skulle ta turen igjen ville jeg valgt å gå nettopp første uke i september, som du tenker.

Det er også greit å vite at Turisthyttene ofte stenger i midten av september.

God tur og lykke til!

Alt godt fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.