Gå til innhold
  • Bli medlem

Skalljakke Arcteryx eller noen rimeligere som er like bra?


Fjellheimrypa

Anbefalte innlegg

Trenger å anskaffe meg en vind og regntett jakke og bukse. Lurer på Arcteryx-modellene Alpha SV eller Theta AR. Hvor vanntette er disse? Noen erfaringer? Lei av å bære på mitt gamle regntøy.

Eller finnes det andre som er like bra til en rimeligere pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbud i dag på Sportsnett; Arcteryx Beta AR til nesten halv pris.

Har selv en Arcteryx Sidewinder AR og er veldig fornøyd.

Arcteryx er jo i utgangspunktet hårreisende dyrt, men når man får det for halv pris så begynner det å komme seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takker for tips. Bruker faktisk å følge m på Sportsnetts sider. Tittet i går. Av Arcteryx' modeller synes jeg Theta AR virket best siden den er litt krafigere enn Beta AR. Vurderer å kjøpe Bergans Rask. Den var og fin, især i damemodellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei Arcteyx jakke som nå er 6 år gammel. Brukt den mye til klatring og turer (bor på vestlandet så den brukes hver dag hele året utenom turer og :) ). Er kjempefornøyd med den - er fortsatt nesten som ny!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt like vanntett - imprengneres med jevne mellomrom. Puster fortsatt like bra som før. Den har ikke blitt "dvask" i stoffet som tidligere skallbekledning jeg har hatt (Norrøna)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har brukt ei Arcteryx Beta AR som kombinert fiskejakke og turjakke et par sessonger. Beste jeg har eid hvertfall! Potte tett og utrolig god passform. Anbefales!

Theta-jakka er vel ikke så mye andreledes, men den er lengre. Jeg valget en kort jakke som Beta pga at jeg bruker den til fisking og ved vading er det gunstig med kort jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det blitt Arcteryx Beta AR på meg. Ble Arcteryx bukse og. Så da har jeg vel klær for mange år fremover. Har nå testet klærne. Fikk regn en av dagen jeg gikk i fjellet. :cry: Regnet holdt seg ute, og jeg var tørr på innsiden. Flott. Takk for alle tips. :D Synes nok jakka er litt kort og litt smal nederst for de kvinnelige former, men kommer den lange på tilbud, kan jeg jo kjøpe den og, så kan dattera mi og jeg bruke dem om hverandre.

Hovedinntrykket er at jeg er fornøyd, især med buksa som har glidelåser helt opp så jeg slipper å ta av meg støvlene for å få på buksa. Kanskje jeg burde gi meg ikast med vinterfjellet og nå. Har mye å lære der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.