Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger anbefalinger om kjøp av jaktstøvler


DjN9o

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en god del på jakt i høstmånedene og om en ukes tid legger jeg og en kamerat ut på en tur fra Frognerseterbanen til Fløybanen. Trenger derfor noen tips til noen gode jaktstøvler til opp mot 3000 ,- Hvordan er det å gå en slik tur med jaktstøvler? Trenger også noen tips om en god såle og sokker som gir lite slitasje.

På forhånd: Takk for hjelpen!

Mvh. DjN9o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har la sportiva elk.. kjøpt på oslo sportslager til underkant av 3000kr ..

er kjempefornøyd med de.. brukt de mye på fjellet også, de får endel juling.

ikke noe å utsette på de ut ifra de erfaringer jeg har gjort med skoa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viking hunter GTX, kanon digg sko. Bred fot og seig gummi. 2000kr ca. Eneste eg har merket nå etter 1,5 års, rimeligt godt bruk. Har dei løsnet litt under midten av sålen, men der ska eg sprøyte inn noe sikaflex. For se om det hjelpe. Ellers må eg til med nye sko. Men innersålen må byttes ut, den suge. Nå går eg som ein konge med sole ultra 4mm tykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :wink:

Etter og ha lest gjennom diverse forum har jeg tenkt og gå for et par Varga Isogaisa. Hvordan er det å gå en lengre tur med slike høye støvler?

Heisann.

Jeg har brukt Varg i 3-4 år nå, både på jakt og fjellturer(mest jakt).

Utrolig stødig og god sko. Har ikke noe å utsette på dem :wink: Et godt valg!!!

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt du skal kjøpe Varg, La Sportiva, Alfa, Viking eller en av de andre merkene på markedet bør ha minst like mye med hva som passer din fot som med hva vi andre anbefaler å gjøre. Selv vurderte jeg også isogaisa/rastergaisa, men den passet simpelthen ikke foten min. Jeg endte med La sportiva elk, og ble superfornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du treffer spiker`n på hodet her Vea!

Hva vi mer eller mindre "forståsegpåere" sier, er fullstendig likegyldig mtp støvler.

Velg de som passer beina.

Selv kjøpte jeg norges mest kjøpte fjellstøvel siste 10 år, ifjor (Besseggen). Av rundt 15-20 støvler jeg har hatt, er disse de dårligste til beina mine noensinne!

Tips, vurdèr lave støvler med gamasjer. Lav vekt og solid ankelstøtte. Super til jakt og fjelltur.

Dog, kjøp kvalitet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for alle svarene!

Jeg måtte ha de ganske snarlig så jeg kjøpte Varg Isogaisa i dag på Prima Villmarksliv for 2599 ,- Skal gå en del med de før jeg legger ut på turen.

Jeg har et annet spørsmål: Hvordan er det og gå med med poncho som dekker også sekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

etter å ha sett Amrikanere bruke poncho på øvelse i troms.så tenkte dette måtte være genialt og invisterte i en..i bruk er ponco greit på korte turer..men jeg syns det blir veldig plagsomt i lengden. siden den henger og slenger over både sekk og armer..så har sluttet å bruke den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.