Gå til innhold
  • Bli medlem

8,8 kg rå muskelkraft i Drammenselva


Erling

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en flott "kubbe" av en laks på 93 cm og 8,8 kg i striregnet på St.Hans-aften i Drammenselva, nærmere bestemt i Hokksund. På god vannføring tok det også litt tid å få den i håven.

Laksen var riktignok mindre enn snittvekten i Drammenselva hittil i år, men den var stor nok for meg :)

post-95-133474473105_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hva fikk du den med?

Jeg fikk fisken på en oransje tubeflue som jeg kastet ut sammen med 70 grams søkke. Stangen var en 12 fots Lawson og snellen Ambassadeur 6500 Rocket. Noen kaller det kranfiske, men jeg synes det er en fin fiskemetode som altså kun er lovlig i Drammenselva - ingen andre steder i Norge !

Ikke noe Catch og Release her nei. Fisken bak er forøvrig 8 kg. Mens en annen kar etterpå fikk en på 13,5 kg - 102 cm :) Drammenslaksen er en del fetere enn de fleste fiskestammer i Norge.

Fisken er levert til røyking og jeg får nesten 5 kg røykelaks i neste uke. Gleder meg til egenfisket røykt villaks som er mye bedre enn dvask oppdrettslaks - det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Erling! En skikkelig rugg det der. Nå blir det slutt på bading i Drammenselva på 2-åringen vår når laksen i elva er så stor... 8)

Nå er det utrolig lenge siden jeg har fisket, men husker da at det å dra i land noe som er en del større enn normalen føltes ganske alright. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.