Gå til innhold
  • Bli medlem

Valdres/Jotunheimen


Hjalmar

Anbefalte innlegg

Jeg blir ofte stum av beundring over kunnskapen til de som sitter inne på forumet når det gjelder å gjenkjenne fjell på bilder.

Her er et bilde tatt fra hytta vår i Etnedal (Valdres), jeg skulle så gjerne visst hvilke fjell som vi ser i horisonten. Som en liten rettesnor så er bildet tatt om nordvest og Rundemellin fremkommer i venstre billedkant.

post-1554-133474473065_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Torfinnstindadn.

2. Langedalstind

3. Mesmogtind (kvitskardtind ligger skjult forran i kveldslyset)

3,5 Nørre Kævlehølotind.

4. Vestre Kævlehøgde.

5. Store Knutsholstind.

6. Austre Leirungstind

7. Muligens Tjønnholstind, ligner ikke i form fra den vinkelen jeg er vant med, men høyden bude kanskje tilsi dette.

Med et dagbilde med bedre konstraster kan man plukke ut enda mer.

Grei utsikt fra hytta foresten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Ja det ser ikke så galt ut det :) Når jeg nå ser dagbildet så vil jeg korigere ditt forige bilde og fjell nr 7 som jeg muligens kunne tro var Tjønnholstind. Dette er selvsagt ikke Tjønnholstind, ser mer ut som Skarvflyløyftind. Tjønnholstind er den store toppen lengst til høyre på begge bilder. På første bildet virket toppen så kunstig høy at jeg tok den for å være en sky som gikk i ett med fjellet. Men ser her at den virkelig ruver godt fra denne vinkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.