Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvem har hund og hvilken rase?


Tiri

Anbefalte innlegg

Annonse

Der var sannelig fuglehunden på plass også gitt, hadde jo egentlig lovet meg selv at det ikke skulle bli flere omplasseringshunder men men. Det går ikke alltid helt etter planen. Brutus, 4 år gammel, drentsche patrijshond. 

post-15860-0-68887800-1438091619_thumb.jpost-15860-0-38644000-1438091620_thumb.j

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Finsk Lapphund, hanne. Valgte rasen da svigers har samme type. Han er veldig rolig, og er med på alt. Han er noe egen, og ikke veldig kosete. Dette til samboerens frustrasjon da hun ville ha kosehund. Hyggelig kamerat å ha med i skog og mark. Og kjekt med en som tåler vær og vind. Han plages derimot litt om sommeren når det blir for varmt (les 16-17 grader). Denne rasen er ikke røytefri;)

post-17977-0-08320800-1438616642_thumb.j

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For 1,5 år siden fikk jeg en Lapsk vallhund. Ble så forelsket at i vinter måtte jeg ha en til. Storesøsteren til nr 1 en moren til nr 2. Faren til nr 2 kjente jeg også fra før og er verdens største sjarmør. Pga foreldrene valgte jeg å få en til før førstemann var blitt voksen. Hadde tro på kombinasjonen. Resultatet er et hakke galt, men også mykt, troll. Full av liv, nysgjerrighet og motor :D Nå har jeg to lapske hanner, en langhåret og en korthåret. Vi har det veldig fint sammen :) Begge trener spor, smeller og lydighet og elsker teltturer og snø :) Bedre kompiser finnes ikke.

post-8184-0-62768700-1439638483_thumb.jp

post-8184-0-02821600-1439638657_thumb.jp

post-8184-0-46398500-1439638738_thumb.jp

post-8184-0-26863400-1439639210_thumb.jp

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en shiba og en akita. De er hovedgrunnen til at jeg har fått smaken på å tusle rundt i skogen og på fjellet. Blir hovedsakelig dagsturer, men i våres røyk siste rest av lånekassepengene på et telt og en skikkelig tursekk, så nå blir det nok litt lengre turer. 

 

De er veldig glad i sau og alt annet som kryper og går, så det blir for det aller meste turer i bånd. Akitaen bruker også å hjelpe meg litt med bæringen i kløven sin. 

 

 

Shibaen Kuma, 5 år

DSC_0016_zps5cs9xd3a.jpg

 

Akitaen Tanuki, snart tre år:

DSC_0005_zpszonicv2x.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har hatt hund i tilsammen 36år av mitt 39årige liv, mista for snart to måneder sia min siste hund; en Grønsky - blanding av (Øst-)Grønlender-Siberian Husky. Har også hatt tilsammen to Norsk Buhund og en Siberian Husky (som jeg hadde siste tre åra hans sanmen med Grønskyen). Har hatt to katter også mitt oppi alt detta. Nå er jeg dyrløs for første gang sia 1980..

Beste medisinen for savnet av sin gamle firbeinte er en ny firbeint en, så jeg skal ha meg en ny pelsdott igjen etterhvert! En spisshund iallefall, da enten Siberian Husky, Grønlender eller Malamute tenker jeg.

Inntil videre lufter jeg en Buhund innimellom og skal av og til passe en Golden Retriever, må ha noe pels å rufse i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheena er en sju år gammel blanding av border collie og flatcoat. Har fått det beste fra begge raser, og ingen av ulempene! Elsker å gå tur, men overlever også helt fint uten, dersom dagliglivet skulle bli sånn.

Jada, hun røyter ganske bra, dette er en enkelt børsting etter at røytingen satte i for fullt.

post-14142-0-32519400-1443090330_thumb.j

 

Elsker vinteren!

post-14142-0-34013500-1443090492_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1960w2.jpg

Rottweiler, Dobberman og Støver.. Skikkelig gatumiks som ikke helt klarer å avgjøre vilken instinkt hun skal følge. Hun både jakter å vakter og ibland også på samme gang så allt er vel ikke helt bra oppi i hodet hennes. Men hun er fortsatt den beste hunden jeg veit om :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1960w2.jpg

Rottweiler, Dobberman og Støver.. Skikkelig gatumiks som ikke helt klarer å avgjøre vilken instinkt hun skal følge. Hun både jakter å vakter og ibland også på samme gang så allt er vel ikke helt bra oppi i hodet hennes. Men hun er fortsatt den beste hunden jeg veit om :)

Kjempe flott hund det der :) Kan være like så gøy med en gatemix, hehe...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hun lever dessverre ikke mer. Men hun var et lurvelleven ute av en annen verden. Gikk aldri tom for energi. Tror hun var blanding av buhund og border collie. Hun var flink til å gjete elg så det ble noen springmasjer ut av skogen med sinna elg etter oss. Var ellers en perfekt turvenn og hun elsket å sove ute og å gå i fjellet eller skogen hele dagen. Så lenge det ikke var elg i nærheten. Hun var på mange måter den perfekte hund og vi holdt på med alt fra lydighet til spor og agility til kløv mm. 

 

image.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29. oktober 2015 kl. 01.51.30, Bjørja skrev:

Jeg har aldri hatt hund, og kommer neppe til å våge meg på det, da jeg kan null og niks om hunder. Men hvemsomhelst vil vel ønske seg hund etter å sett gjennom deler av denne tråden. Mange flotte bilder.

Jeg har levd 25 år uten hund og nå 4 år med. Har 2 flotte mutte jenter (alaskan malamute) og vil aldri leve en dag uten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har kanskje nevnt det her før; men har hatt noen hunder i mitt liv - tilsammen to Norsk Buhund, en Siberian Husky og noen år samtidig med forannevnte og etter den en Grønsky. Hatt to katter samtidig også, hvilket betyr at jeg ikke har vært dyrløs sia 1980.. Sia jeg ikke synes dén tilværelsen er optimal så håper jeg at jeg får inn et hundekjøp/anskaffelse iløpet av 2016, så driver å funderer på Siberian Husky, Alaskan Malamute og Grønlandshund. For tida hender det jeg lufter en Norsk Buhund; Pia, for ei jeg kjenner. Hun lufta vår Buhund på 80tallet, nå er rollene bytta om litt.. Flott rase for de som vil ha en hendig størrelse på hunden, god pels, med god fysikk! Ser ikke bort ifra at det blir en slik en litt inn i framtida en gang! I likhet med Norsk Lundehund og Norsk Elghund svart er den i fare for å bli utrydda, Lundehunden er det vel mer kritisk med nå og det foregår et krysningsprosjekt innenfor rasen med Islandshund, Norbotten Spets og Norsk Buhund - dette er jo raser med veldig mange felles trekk. Her fra en dagstur i marka sist søndag, legg merke til de to ekstra tærne med klør på hvert av bakbeina (såkalte ulveklør):

https://www.dropbox.com/s/uwjfxkzxyohjt1n/20151213_144500.jpg?dl=0

Her var min foreløpige siste hund som jeg mista i sommer, en Grønsky - en blanding av (Øst-) Grønlandshund og Siberian Husky. På bildet er hun opptatt av pollenet i vannet som hun likte å lepje i seg, forøvrig et av mine favoritt bilder av hun - savner deg Rime ♥:

https://www.dropbox.com/s/9nqqzqy5v81p7di/DSC03247.jpg?dl=0

Endret av The Lone Wolf
feil link
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.