Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor skal du gå i sommer?


thopet

Anbefalte innlegg

Det står i det siste Fjell og Vidde at det å gå i fjellet er noe av det beste du kan gjøre i sommerferien med tanke på miljø osv.. :D

Hvor er det folk her på forumet har planer om å gå i sommer? Er litt nyskjerrig på å høre hvor folk velger å legge turen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :D Dette var ikke vanskelig å svare på!! Er man bitt av basillen med å samle på 2000m topper er vel valget lett!!! Det finnes vel ikke noe bedre enn å våkne opp i teltet under de vakre tindene i flott vær og kjenne dragningen mot toppene over en varm kopp kaffe!! Det må bli flere turer i Jotunheimen i sommer og jeg har bestilt flott vær og tørre fine forhold!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vestover igjen og besøke resten av kommunetoppene i Hordaland, i høyde 800-1400 moh. Mye variert der borte! Det blir når værmeldingen finner en godværsperiode og det har smeltet litt mer sne. Ellers blir det vel noen familieturer til Østlandsfjell. Utpå høsten håper jeg å få med meg en nasjonstopp til, Taiwan, Andorra eller UK er aktuelle alternativer, men slikt skal jeg vel ikke nevne i disse klimakvotetider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir visst en tradisjon her. Alltid artig å se hvilke (ville) planer folk har :)

Selv ville jeg egentlig til Ecuador i sommer, men det blir det ikke noe av. Men reserven er ikke så ille den heller. I slutten av juni en kort tur til Lake District i England. I august tre uker tinderangling i Jotunheimen og Rondane hvis været og knærne holder. Derettet i begynnelsen av september to uker til Italia: enten i vest grensekammen Italia / Frankrike eller i øst til Ortler og Texel-gruppene. Fin-fine turområder hvis sneen holder seg unna. Og heller ikke så voldsomt travelt som i august selvsagt. Og hvis jeg har litt flaks blir det kanskje en vulkantur til Ecuador likevel: i slutten av desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg har bestilt flott vær og tørre fine forhold!!! :?

Takker! Har selv tenkt til å gå mye i Jotunheimen, men skal også ha et gjensyn med Hardangervidda. Der blir det høy fiskefaktor med fluestang og så som så med lange dagsetapper..

Har også såvidt startet min klatrekarierre så det blir nok mye buldring i fjæra her i Vestfold fremover, hvis det ikke blir for varmt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal med en kompis til Øvre Dividalen nasjonalpark og området rundt der. Det blir MYE fisking! Vi tar med to fiskestenger hver, en for å kaste ut en dupp med mark og en annen til å kaste ut spinnere og sluker, så vi må bare få mye fisk :?

Vi regner med å være på tur i ca 10 dager. Vi kommer hovedsaklig til å sove i telt, men vi skal også innom noen statskoghytter hvis de er ledige, og ellers passerer vi to ubetjente DNT-hytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å gå i heiene, fra Nilsebu til litle Aurådalen, Storsteinen, Eiavatne og tilbake til Nilsebu i uke 29 - om været er sånn noenlunde.

Blir alene, og kommer antakelig ikke til å treffe mange folk, en og annen danske, tysker eller nederlender.

Det skal bli skikkelig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alt vært og besøkt en bjørnefamilie i jotunheimen. idag blir det kveldsskitur til fuglen på kvamskogen, og så blir det vel litt klatring rundt omkring...

vi har planer om en slags turné til sogn/møre og romsdal, med fokus på klatring, bre, topper, surfing og bading. og selvsagt litt mer ski...

ellers blir det vel helgeturer rundt om i de hordalandske fjell, kanskje bjørndalstraversen?

sist, men viktigst: har tenkt å få med madammen på en nattlig tur til jønshorn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettop på klatretur i Romsdalen, nå skal jeg på bretur rundt Lovatnet. Det ligger bakom Loen, ca 15 minutter fra Stryn. Ellers blir det klatring på Beachen og Bølgen, sommerskisenter og andre breturer. Kanskje en klatretur på Honndalsrokken også om jeg får tid. På vei til Oslo kan det bli noe utforsykling på Hafjell (?) og i sommer blir det vel mer klatring i Drammen/Oslo.

Hekta? neeeeida :D

Anbefaler Indre Nordfjord til alle fjellglade folk! Og ikke bare Skålatårnet, selv om det er fint og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke så mye fjell på meg lenger (men desto mer kajakk). Likevel skal jeg være med på å gå fra Hovden til Røldal i juli. Det er første gangen man går pilegrim langs denne ruta inyere tid. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjesso: Nå veit ikke jeg NOEN som helst ting hverken om smerter før eller etter en slik operasjon (går utifra at det er en operasjon i kneet du skal gjennom). Jeg veit heller ingen ting om bevegelighet i kneet, jeg kan faktisk lite eller ingen ting om nettopp operasjon av kneet. MEN, hva veit du om dette? og hvordan kan du utnytte deg av mulighetene du sitter igjen med, noen uker etter operasjonen? Er det for eksempel muligheter for å dra på kanotur så er jo dette en løsning for "sommerproblemet" ditt?

Jeg veit også heller lite om det er fjellklatring du lengter etter, eller bare atmosfæren rundt bålet etter en litt slitsom dag med sekken på ryggen, men om det er sistnevnte som er målet for turen, så finnes det kanskje løsninger for sommeren likevel?

Bare noen velmente forslag på løsninger til dine vegne :?

God bedring og lykke til med operasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen topper i Gloppen og Bremanger, fisketur i Eid/Gloppen, Dyrhaugsryggen, Fannaråken, Smørstabbtinden til Loftet, Memurutindene, Styggehø. Det er i alle fall programmet som er lagt for første del av ferien. Hadde også tenkt å få med meg Folarskardnuten, Hallingskarvet og noen nye topper rundt Fondsbu. Får se hvor lenge motivasjonen holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I august blir det en ukes vandring i Jotunheimen sammen med en gjeng som stadig blir flere. Vi skal innom Gjendesheim, Memurubu, Gjendebu, Leirvassbu, Spiterstulen, Glitterheim og Gjendesheim igjen. Håper å komme meg på Kyrkja og Galdhøgpiggen underveis - det er alltid finest øverst :?. Men det er for lenge til august, så i juli satser jeg på en tur til Store Dyrhaugstind eller Soleibottentind og kanskje en tur til Snøhetta også.

Trond Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde opprinnelig planlagt 1 måned i utlandet, men av jobbmessige grunner blir dette kortet ned til 2-2,5 uker i august. Det blir vel noe enkelt og ukomplisert på et halvturistifisert sted i Kaukasusfjellene.

Jeg er på mange måter avvent lange turer med tung sekk i skog og mark her hjemme. Det som gjelder nå er basecamp og toppturer med dagstursekk :) Det blir vel et par langhelger i Jotunheimen, 1 uke "hjemom" til Nordland og Lofoten for tinderangling og surfing på Unstad. Så blir det noen dagsturer i nordlige Jotunheimen/Breheimen når jeg er på vei til eller fra Stad.

På ett eller annet tidspunkt må jeg vel svi av et halvt døgn i Rondane - sånn for å bli ferdig og kunne komme meg videre her i livet :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.