Gå til innhold
  • Bli medlem

Lading av AA-batterier på betjente hytter (Hardangervidda/Jotunheimen)


thpaulsen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har planer om å ta med min nyinnkjøpte Garmin 60CSX på 3-ukers tur i sommer... Ikke nødvendigvis for å finne frem, men kanskje helst for å loggføre gå-/vaggeaktiviteten underveis.....Har INGEN planer om å bære 2kg med batterier, og har i utgangspunktet tenkt å bare ta med 4x oppladbare 2700mA... Disse vil gi omtrent 2x 18 timer... I utgangspunktet hadde jeg tenkt å bare bruke den hvis nødvendig, og da er dette nok... Men til større loggføring trenger jeg lading underveis....

Er det noen enkel måte å gjøre dette på på hyttene? Hva slags strøm tilbys? 230v aggregat? 12v solceller? Finnes det ladere på hyttene? Hva slags støpsel trenger egenmedbrakt lader? Kjenner noen til ultralette AA-ladere?

Setter pris på innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort sett alle betjente turisthytter i Jotunheimen og Hardangervidda har vanleg 230-voltsanlegg. Ein del er tilkobla høgspentnettet, medan resten har straumaggregat som går det meste av døgnet (nokon stopper vel desse nattestid). Det er kanskje ikkje stikkontakt på alle rom, men lading burde vera uproblematisk. Unntaket eg kjem på er Fanaråken og Torfinnsbu, som vel begge har eit solcelleopplegg og her vil nok lading ikkje bli så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør hos en Sony-forhandler, de har små ladere for AA og AAA som tilleggsutstyr til digitale kameraer, disse er så små som du kan få dem!

Andre leverandører av digitale kameraer kan sikkert også levere små "reiseladere", ELFA vet jeg solgte ett reisesett med 8 AA GP-batterier og en liten lader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.