Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva skal en kikkert tåle?


s971001

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte nylig en liten og hendig Nikon 8x25 turkikkert til ca 800 kr. Etter kort tid var jeg litt uheldig og glapp kikkerten i gulvet fra ca 1 meter. Den lå da i etuiet sitt.

Da jeg tok den opp var det åpenbart at noe har forskjøvet seg for øynene ser ikke lenger i samsyn. :-D

Er det vanlig at kikkerter tåler så lite før prismene forskyves?

Er dette noe det går an å reparere, eller er det like greit å kjøpe en ny kikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei,

Jeg kjøpte nylig en liten og hendig Nikon 8x25 turkikkert til ca 800 kr. Etter kort tid var jeg litt uheldig og glapp kikkerten i gulvet fra ca 1 meter. Den lå da i etuiet sitt.

Da jeg tok den opp var det åpenbart at noe har forskjøvet seg for øynene ser ikke lenger i samsyn. :-D

Er det vanlig at kikkerter tåler så lite før prismene forskyves?

Er dette noe det går an å reparere, eller er det like greit å kjøpe en ny kikkert?

Hvis du nylig har kjøpt den så får du ny på reklamasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Kikkert til 800,- sier vel sitt.Kommer an på om det i det hele tatt svarer seg.

PS-Hvis man kjører utfor en 1m høy avsats med bilen sin-Får man ny på garantien da????

En bil SKAL tåle et fall på en meter, hvis den er i etuiet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.