Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste tider for fiske på GPS'en


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva slags teori (eller praksis...?) som ligger bak menyvalget "Beste fisketid for din posisjon" Man får presentert "Beste tid" og Gode tider" (Jeg har akkurat ivestert i en Garmin 60 CSx)

Har dette noe med måneposisjon å gjøre? Noen som har god erfaring med om dette stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Kjiver!

Jeg har også lurt på dette. Ser at fiskebitt varierer positivt med fullmåne, så det er nok noe der.... Jeg har ikke opplevd at dette passer bra eller dårlig. Får som regel den fisken jeg skal ha... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig! :!:

Blir lettere forbannet over alle disse lettvinte, catchy og fordummende markedsføringstriksene!

Akkurat som fiskebettet kun følger klokke eller månefasen rundt omkring!? :oops:

Hva med forskjellen ferkvann/saltvann?

Hva med forskjellen bekk/elv/tjern/innsjø/hav?

Hva med årstider, åpent vann, islagt vann, istjukkelse, lufttemperatur, vanntemperatur, vindretning, lufttrykk,

vannføring, vannstand, djubde, flo, fjære, nedbør, lysforhold, strømforhold, lokasjon, insektklekkinger, gyting, fiskeart...

Åltså, dette blir bare for dumt.

Hva blir det neste?

Hvor man finner multe?

Hvor elgen er?

Hvor haren hopper..?

Verden vil bedras - igjen og igjen og igjen. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 60CSx kan fortelle meg hvor haren hopper kjøper jeg en med det samme!

Det er forøvrig helt ville prisforskjeller på 60CSx. 1100,- billigere på netshop enn på komplett for eksempel: http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=30188 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317451 og eneste forskjellen jeg kan se er menyspråket (som uansett kan endres med ny firmware).

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid regnet med at det er basert på statistikk på samme måte som i fiskebett oversikten i "Villmarksliv" eller hvor det nå er jeg har sett det.

Det er i såfall laget beregninger utifra rapporter om storfangster de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.