Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt for sykkelturer


erlingre

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tidligere vært på noen lengre sykkelturer (www.pyld.killozap.com/)

med lånt telt og ønsker å kjøpe meg et selv nå.

Turene varer fra noen dager opp til 2-3 uker. I sommer blir jeg sansynligvis alene så jeg tenkte på et 2 mannstelt. Jeg trenger litt plass til bagasje så fortelt er påkrevd. Teltet bør tåle mye regn. Vekt er ikke så nøye, men det er greit det ikke veier mye over 3 kilo.

Ser at XXL har Helsport Nordmarka 2 til 1000,-

Prisen ser jo veldig grei ut. Jeg ønsker ikke å betale veldig mye, men samtidig ønsker jeg et telt som holder ei stund og tåler regn. Kjenner noen til dette teltet?

Tar i mot anbefalinger med takk,

Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker et Helsport Ringstind til sykkelturer. Teltet er ikke stort, men svært lett, under to kg. Jeg anbefaler utgaven til to personer, da er det nok plass til bagasjen og ganske god plass inne i teltet til en person. Det er nok ikke plass til bagasje for to personer.

post-2901-133474469353_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nordmarka 2 er sikkert mer enn bra nok til ditt bruk, slik du skisserer det. Har selv hatt en Nordmarka 3, og hadde ingenting å utsette på det teltet. Brukte det riktignok kun under tregrensa, og fikk heller aldri testet det ut i skikkelig møkkavær (regn over tid/sterk vind). 999 kroner er en god pris for et godt nok telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.