Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergen: Ulrikken --> Arna


becks

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter å ha trasket og løpt i Ulrikken/Landås/Nattland's traktene en stund nå vurderer jeg å ta turen over til Arna. Hvordan er det med sti over her? Gikk "vidden" (forøvrig et artig navn for en som ikke er bergenser) for ikke lenge siden men kan ikke si at jeg bet meg merke i noen løyper ned til Arna??!

Uansett så tar jeg turen i morgen da været ser ut til å blir riktig så bra, får heller finne meg min egen vei hvis det ikke er noen svar her før jeg går i morgen :)

Takker for alle svar..

-becks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en mulighet er å gå ned borgaskaret, om du kommer over vidden.

om du har gått vidden vet du sikkert at du passerer et vann som heter øvre jordalsvatn, osm ligger over jorddalen. herfra kan du fortsette til rundemannen, men tar du av motsatt vei på stien, så kommer du til vikinghytten. herfra er det merket sti til haugland, og sannsynligvis mulig å finne buss tilbake til sentrum via åsane... fra vikinghytten synes eg det er finere å følge ryggen sørover, før du tar over på den østlige av de to ryggene som er tydelig parallelle her... litt nord for toppen burde det være grei skuring å finne en sti, som i tilfelle kan lede deg ned til asfaltvei, som vil ta deg til jernbanestasjonen om du tar til høyre, og så følger det som virker logisk for å komme ned i arna. god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk Arna-Ulrikken for noen år siden. Så vidt jeg husker, så fulgte jeg sti hele veien. Jeg tok bussen til Arna, og hoppet av like i nærheten av Espeland. Der gikk jeg opp til en bondegård, forbi denne, og over fjellet. Fin tur, særlig om man har været med seg :roll:

Så jeg tror ikke det skulle være så altfor vanskelig å finne veien når du kommer fra andre siden. Og busser går det jevnlig.

God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Arna-Gullfjellet-Trengereid er en fin tur. Ikke mange minuttene med tog til sentrum fra Trengereid. Gikk turen som en kveldstur etter jobb for noen år siden.

Nå er dette kanskje veldig lenge siden ,men jeg vil anbefale hananipa hvis du er i traktene rundt trengereid. Man kan kjøre bil opp til skulstad og parkere der for også gå innover. Utsikten derifra er det iallefall ikke noe å si på. Tenkte meg opp der igjen (har vært mye rundt der i traktene) for å ta noen bilder ,men han Arnt Flatmo har jo vært der:

http://www.westcoastpeaks.com/pics/hana_08gullfjellet.jpg

PS: Trenger dere overnatting i hytta der kan sikkert noe ordnes. Den tilhører familien. Vet dog ikke om den er i noe særlig stand,men skal nå gå ann å tilbringe en natt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.