Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske med mark..


thopet

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har prøvd å fiske med mark med bjelle som ringer når fisken biter? Har hørt om at dette skal funke på en eller annen måte.. (Du sliper å se på/holde i stanga hele tia)..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det finnes små bjeller med klype som du kan feste på stangtuppen. Det burde fungere sånn noenlunde. Du får kjøpt disse bjellene på de fleste steder med bra utvalg av fiskeutstyr.

Ja, det skal prøves ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har prøvd å fiske med mark med bjelle som ringer når fisken biter? Har hørt om at dette skal funke på en eller annen måte.. (Du sliper å se på/holde i stanga hele tia)..

:)

Bjelle fungerer bra når du setter ifra deg stanga ute med markklysa ute i vannet. Du kan også bruke bjelle ved flue fiske. Det er fint hvis du setter på en dupp og flere fluer som bare flyter rolig i vannet.

Du kan også lage ei line med mange fortommer med flue eller mark som du strekker over elva eller vannet med bjølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ingen problemer med den tradisjonelle måten jeg, å se på stanga hele tia.... Ikke gjør jeg det heller.... hehe! :-P

Deilig det ja :lol: Traff bare en i skauen som snakka noe om en bjelle.. hørtes jo lurt ut.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har alltid vært lov å fiske med levende mark. Men det er noen vassdrag det ikke er lov til å fiske med levende Ørekyte. For den kan utrydde fiskebestanden.

Det er noen plasser det er forbudt å fiske med sluk.

Fiske med levende agn er forbudt ALLE steder i Norge, og ikke bare i noen vassdrag. Takk og pris for det. Mark kommer ikke innunder denne definisjonen.

Lov om dyrevern:

§ 14. Ymse forbod.

Det er forbode:

1. å hengja levande fisk på stong, snor, krok e.l. som er stukke gjennom eller inn i fiskekroppen,

2. å halde fisk i steng på slik måte at fisken kjem i fare for å lida i utrengsmål,

Hele loven: http://www.lovdata.no/all/hl-19741220-073.html#map003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har prøvd å fiske med mark med bjelle som ringer når fisken biter? Har hørt om at dette skal funke på en eller annen måte.. (Du sliper å se på/holde i stanga hele tia)..

:-P

Ja dette må jeg si er en fin varsler, bruker denne selv når jeg hiver ut en mark klyse mens jeg går lenger bort fra stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.