Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøsag


joni

Anbefalte innlegg

Begynte plutselig å vurdere snøsag, men fant veldig lite, ihvertfall på nettet...

Fant kun én som ikke var til å sette på/inni et spadeskaft. Den kostet hele 449kr...

Noen som har noe bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

jeg har den til å sette på/inni et spadeskaft. Genial løsning, men det krever selvfølgelig at du har den riktige spaden. Denne spaden er forøvrig en drøm å grave med sammenlignet med f eks rottefella sin spade (teskje). Å vips, så kostet snøsaga di nesten 1000 kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg ei helt vanlig sag som du kjøper på Byggmakker ellerno... Ei sag til 49 kroner er mer enn god nok til å sage snø, selv hard gammel snø med flere islag. Jeg bruker slike sager hver påske for å bygge snøhuler/tunneller rundt hytta, og blokkene som sages ut kan brukes til å bygge murer, igloer, påskekyllinger, osv. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vips, så kostet snøsaga di nesten 1000 kroner...

Det var liksom det jeg skulle prøve å unngå da...

Denne spaden er forøvrig en drøm å grave med sammenlignet med f eks rottefella sin spade (teskje).

Jeg har rottefella-spaden, er fornøyd med den. Lærerne her på friluftsliv i Bø anbefaler til og med den. Litt spennende at folk har så forskjellig oppfatning... Er det fler som har kommentarer til dette?

Noen som har funnet en billig snøsag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen supre sager på Biltema i dag... Bajonettsager med grove tenner og langt blad. Garantert minst like bra som hva som helst fra Rottefella eller Black Diamond når det gjelder å sage snø. Ikke veide de så mye heller. Koster fra 39,90 til 89,90, der den dyreste er sammenleggbar :)

Å kaste bort 4-5-6-7-8-9 hundrelapper på en sag til dette fomålet er etter min mening helt sinnsykt :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte en sammenleggbar sag med skikkelig grove tagger på europris faktisk. Er veldig fornøyd med den, selv om jeg riktignok ikke har brukt den til å sage snø med. Men den egner seg helt sikkert bra til det :cry:

Tror den kostet rundt hundrelappen, og er liten og grei å ha med seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Å kaste bort 4-5-6-7-8-9 hundrelapper på en sag til dette fomålet er etter min mening helt sinnsykt :cry:

Hvis du leste hva jeg skreiv i et tidligere innlegg, så brukte jeg saga i forbindelse med skredkurs osv. Mao. jeg bruker den MYE. Derfor er løsningen med spade og sag i ett en meget bra løsning for min del. Hva andre prioriterer å bruke pengene på er og blir opp til hver enkelt. Dessuten har jeg tjent pengene til saga via skredkursene jeg har arrangert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at ei billigsag holder i de fleste tilfeller. Noen ganger kan det være på sin plass med ei litt kraftigere sag, men ofte kan kombinasjon spade/sag gjøre samme nytten.

Når det gjelder spade så er Black Diamond noe for seg selv. Brukte D9 hele forrige vinter, og da graver du hule til deg selv på i overkant av en time... Du kan flytte UTROLIGE mengder snø med denne... Litt tung, men i en veileder/turledersammenheng er den uovertruffen!

Mvh

-lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.