Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur i fjellet


Muschroom

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt meg en tur i fjellet for å telte og fiske, i starten av juni. Tenkte først på Hardangervidda vest, men så slo det meg at det mest sannsynliger for tidlig, at det fortsatt er snø og is der oppe. Så da må jeg finne på noe annet. Er det noen som har noen gode forslag til steder som egner seg for en femdagerstur med mulighet for fine fiskeopplevelser i fjellet så tidlig på sommeren? Er i hovedsak ute etter ørreten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I begynnelsen av juni er det akkurat blitt grønt i ca. 900-1000 moh. stort sett uansett hvor du er i Sør-Norge, så det er bare å ta utgangspunkt idet.

I høyfjellet kommer ikke sommeren for fullt før i siste delen av juni. Da har snøsmeltinga kommet igang for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Jeg har tittet litt rundt på nettet, og vurderer å prøve Hallingdal, nærmere bestemt Gol. Noen som har erfaring fra disse traktene? Har tittet mest på vannene som Gol Jeger- og Fiskeforening tilbyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.