Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske i Finnmark, tips?


Dave

Anbefalte innlegg

Vi er en gjeng fra østfold som planlegger en fisketur til finnmark i august. Vi veit i utgangpunktet lite om hvor vi skal og om midten av august er en bra tid. Noen som kan komme med noen tips til fine plasser evt om det er en grei tid å dra på? Vi tar fly til Alta så bør vel helst ikke ligge så mange timers kjøring unna der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nu skriver du ikke om det er elv eller vann dere skal fiske i, men å ha Lakselv som utgangspunkt må jo være bra. Av elver så kan nevnes, Lakselva, Stabburselva, børselva som er innen 4 mil.

Av vann, ja så finnes det masse. Fisker selv i noen av de vannene du kan se på bildet. Ellers så er jo Ifjordfjellet en perle med alle sine vann, har ikke vært der selv, men dit skal vi :D

August er en fin tid, er mye ute selv da, mygg og knott er borte da, eller kanskje litt knott igjen :)

post-1089-133474467406_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Finnmark i juni, og tror jeg tar med meg fiskestanga. Bør jeg kjøpe fiskekort? Går det eventuelt an å kjøpe et kort som gjelder i flere fylker?

Er helt grønn på dette området, har kun fiska gratis tidligere - og for det meste i sjø:)

Ja, du trenger fiskekort. Tidligere gikk det an å kjøpe et felles kort for all statsgrunn i Finnmark, Troms og Nordland. Men jeg tror ikke det finnes lenger. Nå med den nye finnmarksloven har ting også endret seg litt med hvor du kan fiske, men jeg kjenner ikke til detaljene.

Fiskekort kjøper du her:

http://www.inatur.no/

Der finner du også detaljene om de forskjellige stedene. Hvis du vil fiske i den lakseførende delen av f.e. Stabburselva trenger du også et generelt fiskekort for laks og sjøørret. Pluss dyre dagskort for området. Det er billigst å holde seg til fjellørret.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.