Gå til innhold
  • Bli medlem

Store Ringstind (2124 moh) - i sol og pudder 11.05.07


evenl

Anbefalte innlegg

Det er ikke vanskelig å la seg imponere der man går innover Ringsbotn med den markante profilen til Store Ringstind midt i mot. Få topper i Norge har en slik imponerende og krass profil. Toppen ser nesten ubestigelig ut på avstand. Heldigvis for oss har toppen en langt snillere side. På østsiden er det en bakke som egner seg utmerket for skiturer og en dertil god nedkjøring. Denne dagen var forholdene tett opp mot optimale; sol og pudder.

:roll:Les mer, se bilder og kart på ifriluft.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Store Ringstind er blant de flotteste tindene i hele Jotunheimen, og det sier jo ikke rent lite. :roll:

Jeg har lurt litt på å ta en tur dit etter eksamen, altså helt i starten av juni. Det skulle vel fremdeles være skiføre på den tiden?

Vil du beskrive det som en vanskelig (bratt?) tur? Med tørt, fast fjell under meg føler jeg meg alltid trygg, men i bratte snøbakker er jeg nok litt mindre modig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også der i helgen, men kom meg for sent avgårde om morgenen til å få med meg Riingstindene. :!:8)

Snøen blir nok liggende en god stund til. Det har ikke vært spesielt varmt denne uken heller. Sjekk værmeldingene og ikke minst webkameraet på turtagro.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.