Gå til innhold
  • Bli medlem

Håndkikkert til 3000kr


Anbefalte innlegg

Skal ha meg kikkert som skal brukes som en all rounder med 8x forstørrelse. Bruks område rådyr-, villrein jakt, og som en rein turkikkert. Ønsker helst å kjøpe brukt, så man får mer kvalitet for pengene, men litt å finne på markedet om dagen :roll: . Noen som har erfaringer med kikkerter i denne pris klasse (ny pris) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp kikkert på XXL. Nikon Monarch 8X42DCF.

Jeg har brukt den på villreinjakt og synes den var veldig bra!

Skal man ha noe bedre så må man kjøpe Zeiss eller Swarovski og de koster jo mye mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leica er også et godt alternativ, men disse er også svindyre...

For noen år siden kom jeg over en side på nettet laget av et amerikansk ektepar (eller noe slikt), hvor de hadde laget en kjøpeguide for kikkerter... Disse hadde testet haugevis av kikkerter opp mot hverandre i alle forskjellige prissegmenter, og hvor alle de store merkene var representert (Swarowski, Leica, Zeiss, Nikon, Canon m.m)... Har desverre mistet linken, men tror den skal være mulig å finne hvis man bruker litt tid på google....

Uansett, lykke til!

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikon Monarch er en skikkelig bra brukskikkert. Den er ihvertfall verdt prisen.

Har selv litt stor og klompete Nikon Action 10x50, en veldig lyssterk kikkert. Har vært meget god å ha på villreinjakt, men har lånt en Leica engang og det var andre saker ja. Men alt i alt er Nikon veldig bra iforhold til prisen.

Men en annen ting er at jeg synes kikkerten min har blitt dårligere etterhvert. Har hatt den i 4 år nå, og brukt den svært mye. Har vasket den med zalo :oops::wink: engang iblant. Og lurer på om den faktisk har tatt skade av det? Tar linsebelegg skade av zalo?

Noen som vet noe om dette? Og evt. andre tips til rensing av linse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo er IKKE å anbefale for reingjøring av optikk, selv om det vel ikke er noen form for slipepasta i den..

Coatingen på objektivet er en av de viktigste delene på kikkerten og spesialforretninger selger rensevæske som er spesielt beregnet for slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.