Gå til innhold
  • Bli medlem

Kajakk- tørrdrakt


Anbefalte innlegg

Kjæresten min har nettopp kjøpt seg kajakk, og ønsker selvsagt å bruke denne så mye som mulig. "Problemet" er at det er rimelig kaldt for tiden, og lysten på å svømme til land med goretex- klær og joggesko er ikke veldig stor. Derfor lurer jeg på vegne av henne på hvilke tørrdrakter som anbefales, og hvor mye disse eventuelt koster? Er dette tørrdrakter som kan sammenlignes med dykkerdrakter?

Ser at det finnes løse jakker og bukser som skal være vanntette. Vil dette fungere i vann med nesten null grader, og gi henne nok isolasjon til at hun klarer å svømme til land? Eller må det en heldekkende drakt til?

Hun er ca 170 høy, og kajakken er en Hasle Expedition (om det skulle ha noen betydning).

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er dette tørrdrakter som kan sammenlignes med dykkerdrakter?

Jeg har en todelt tørrdrakt fra YAK, og den kan på ingen måte sammenlignes med ei dykkerdrakt. Her er det hette, fleecekrage og fleece i lommer foran. Bare stramming i hals (ikke mansjett). Dermed er den nok ikke 100% tett i overdelen.

Disse tørrdraktene er laget for padling, og har stor bevegelsesfrihet. I en krisesituasjon skal de fungere tilnærmet likt som ei tørrdrakt, men det er klart at du bruker den ikke til å bade med - da er ei dykkerdrakt bedre.

Du har fått tips på VPG. Andre steder du kan sjekke er Ut i naturen i Stavanger, Padlespesialisten i Arendal og Aktiv Fritid i Sandvika. Det er iallfall de største her i sør-Norge.

Lykke til!

-lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.