Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av ryggsekk


Chola

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger en ny ryggsekk.

Mine krav:

God komfort

Lav vekt

Bør kunne åpne sekken ikke bare fra toppen men også fra framsiden (frotåpning)

Gode justerings muligheter (for å øke komfort)

Har fått et br tilbrus for Hagløfs SEC 75 (kr. 1450,-)

Er det bra pris tro?

Vil gjerne høre om andre alternativer og erfaringer...

Takk

Mvh

Chola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Du sier ikke noe om hva slags sekk du er ute etter, men ettersom du vurderer en 75-liters sekk tipper jeg du skal bruke den til mer eller mindre lengre turer, hytte-til-hytte el. telt.

Nå har vel SEC-modellen blitt erstattet av OXO- og MATRIX-sekkene, så det er nok ikke lenge før du får den for en god pris uansett, så det er verdt å presse prisen ned så mye du klarer (du har vel fått omkring 30% avslag..)! En test av denne(85L), og flere sekker i samme klasse, finner du her: http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/tester/fritid/fritidsutstyr/article725181.ece

Personlig synes jeg skulderremmene til Haglöfs ofte er for dårlig polstret, men prisen er oftest grei. Viktig at du prøver den med den vekta du har tenkt å ha med deg på tur, så slipper du ubehagelige opplevelser senere... Dessverre er G-sports ansatte altfor ofte unger uten peiling på annet enn aerobic-bomullsklær, det er mitt inntrykk.. (kanskje de er bedre på den "nye" SuperG-sporten i sentrum). G-sport har vel nesten monopol på Haglöfs i Norge.

Dersom du er flink til å lete, og verdsetter god kvalitet og eksepsjonell komfort, ville jeg gått for en Arc'Teryx Bora av den gamle (ikke classic, men den nest-nyeste) modellen, til halv pris et sted det kan være noen igjen (Sportsnett f.eks.). Ellers har Anton Sport (v/Klingenberg i Oslo) 50% på Gregory-sekker (bare to-tre stykker, PetitDru Pro - og kun damemodeller). De har vært til halv pris der i over et halvt år, så hver gang jeg går forbi sier jeg at jeg tar dem når de havner på 90% avslag... :oops: Har ingen erfaring med Gregory selv, men sekkene er i toppklassen. Både Boraene og Gregoryene ligger vanligvis på rundt 4-5000, så det er fortsatt ikke "billigsekker."

Du sier at du vil kunne åpne sekken foran? Da er Norrøna Synkron et godt valg (den gamle modellen har også fine nettinglommer i fram-lokket..)

Siden du også er ute etter lav vekt, er det verdt å sjekke Osprey (ofte med varmestøpte hoftebelter :-) ) og Mountain Hardwear (med innovativ rammekonstruksjon).

Dersom du skal ha endel for pengene, og ikke vil ruinere deg selv, er flere av sekkene i testen ovenfor greie alternativer.

Lykke til. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.