Gå til innhold
  • Bli medlem

Gummikano for mere seriøst bruk.


Polardego

Anbefalte innlegg

Annonse

Har faktisk padlet vel 13 mil med gummikano i sommer. Mener at modellen heter Zodiak ekspedisjonskano.

Kanoen tålte en god del juling, og det skal store rifter til før man er nødt til å lappe- pumping innimellom holdt i massevis- lappet heller når man tar kvelden....

Kjempemessig i elv i og med at den er meget stødig, går svært lavt i vannet, tåler mye, lett å manøvrere i elv(etter min mening) og komme seg inn og ut av... Veier omtrent det samme som Allyen, og kan bæres over kortere strekninger hel- lett å bære, bare sleng den oppå hue.... Ulempen er at den har noe mindre bagasjeplass enn Allyen samt at den er "tung"å padle over vann(går saktere enn Ally).

I og med at vi leide farkosten så vet jeg ikke hvem som selger disse, men jeg tipper at prisen ligger på godt over 20000 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fant Allykano 16,5 fots til like over 10000 kroner i Oslo for en måned siden. Snakker da om en helt peise ny. Tror det var på villmarkshuset(er det noe som heter det?), var så mange ulike plasser(de hadde alt mulig, skyting, fisking, klatring osv).

PS Zodiaken var sinnsykt stødig og utmerket for fluefiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Anonymous
Noen som vet hvem som selger solide gummikanoer i Norge? Tenkte på den typen som tåler elvepadling.
[list][/list]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonymous

Denne kanoen bør tåle nok av stryk. Det at den er selvlensende gjør i tillegg at du ikke trenger å øse hvis du skulle så litt vann i båten. Har selv prøvd en eldre versjon av kanoen. Går helt fint å padle normalstrekket i Sjoa(vanlig raftingturen). Surfing fungerer også helt ok, så lenge du tåler å svømme litt av og til.

http://www.nrsweb.com/shop/product_list.asp?deptid=1217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Anonymous

vet om noen som selger billig oppblåsbar kano, se på www.taentitt.no, jeg skal bestille en i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.