Gå til innhold
  • Bli medlem

Riva 3 - wire røyk på første tur


Anbefalte innlegg

første tur med nytt utstyr røyk stål wiren på riva 3 bindingen på ene skien. den røyk i nærheten av der det var krympa på metallsak, så dette er vel være fabrikasjonsfeil.

jeg får fiksa dette av butikken, men spørsmålet mitt er:

det er tydeligvis kjekt å ha ekstra wire i sekken - men kreves det verktøy for å få satt på en ny én hvis uhellet er ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til ekstra wire ville jeg absolutt tatt med ett par stoppskiver også. Det er fort gjort å miste dem når du skifter wire med frosne fingre, og de er for sikkerhetsskyld nesten umulig å finne igjen i snøen (ja, jeg snakker av erfaring :lol: ).

Når det gjelder verktøy så trenger du en tang. Det følger alltid med en "fastnøkkel" fra Rottefella med bindingen, men stort sett hvilken som helst tang gjør susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Wirebrudd på første tur hørtes merkelig ut og må være en fabrikasjonsfeil. Mitt inntrykk er at Riva er en solid binding. En bekjent fikk wirebrudd etter mange års bruk telemarkkjøring og turgåing. Hadde han sjekket wire før turen ville han sett at den hadde en slitasje/knekk der belastningen mot kant på binding er størst. Har ikke med ekstra wire selv (kun 1 år gamle), men fikk tilsendt gratis ekstra stoppskiver, gummipakninger og justeringsskrue av Rottefella når jeg gjorde oppmerksom på faren med å lett miste f.eks stoppskiver i snøen dersom festeskrue løsnet.

Det følger ikke med "fastnøkkel" fra Rottefella til bindingen, men bør ikke være noe problem så lenge en har en tang tilgjengelig. Tilbakemeldingen min forhandler fikk fra Rottefella var at dette gjaldt eldre versjoner (Riva 1).

Her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.