Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakke til jakt


Tiri

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny jakke til høstens jakt ;) .

Men veldig vanskelig å velge :D , så hvis noen har ei jakke å anbefale så kom med det :D !!

Jeg har noen krav....

Jakka skal være tynn, vind og vanntett. Puste bra, gjerne glidelås under armene, samt lufting på ryggen.

Ellers så skal den ikke bråke :D må ha endel lommer til feks. jaktradio +++.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Härkila Hovden er designet for bruk i den norske naturen.

Härkila Hovden er en lett microfiber jakke i 2 lags Gore-Tex LTD-liner. Jakken har mange funksjonelle detaljer som eksempel den avtagbare hetten med justering, radiolomme samt en rekke praktiske lommer. Jakt- og fritidsjakken er ny av året og er designet for stor beveglighet og allsidig bruk.

Har god tro på/og erfaring med Härkila og Bergans. Har du sett på Bergans Sierra-jakken?

Men du har vel mest lyst på Norröna...? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härkila Hovden er designet for bruk i den norske naturen.

Härkila Hovden er en lett microfiber jakke i 2 lags Gore-Tex LTD-liner. Jakken har mange funksjonelle detaljer som eksempel den avtagbare hetten med justering, radiolomme samt en rekke praktiske lommer. Jakt- og fritidsjakken er ny av året og er designet for stor beveglighet og allsidig bruk.

Har god tro på/og erfaring med Härkila og Bergans. Har du sett på Bergans Sierra-jakken?

Men du har vel mest lyst på Norröna...? :roll:

8):D:D Jeg med Norrøna 8) ... Nope :D !!

Jeg har ei Harkila Gore-Tex bukse jeg er KJEMPE fornøyd med, så takker masse for tipset om den

jakka :D . Skal se om jeg finner ut litt mer om den. Skal se på Bergans jakken også.

Har bare gode erfaringer med Bergans produkter,eneste jeg ikke liker er Gore-Tex lua til Bergans,

den sitter får bra på :P:D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips her, men du har kanskje sett det.

http://www.vildmarks.no/restparti/produkt.aspx?ID=1

Kjempe fin sol hos meg nå, tror jeg må ut en tur.

Er litt skeptisk til merker jeg ikke har hørt noe spes om...

Noen erfaringer??

Jakken jeg er ser etter skal i praksis kun fungere som en "regnsjakke".

En tynn vann/vindtett jakke men samtidlig luftig. Skal bare ha den på når det blåser/regner, varmen kompanserer jeg

med fleesjakke og Jervenduk når jeg sitter rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelhogna Jakka har nettingfòr, om du vil kalle det fòr.

Den har stramming som strammer jaktradioen i lomma :P

Og den har et sort, finmasket mygnett i hetta, denne ser man bra gjennom og kan fint brukes for å skjule ansiktet om man skulle trenge det på storvilt jakt :lol:

Eneste prisen som er litt stiv, fikk min på halv pris :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelhogna Jakka har nettingfòr, om du vil kalle det fòr.

Den har stramming som strammer jaktradioen i lomma ;)

Og den har et sort, finmasket mygnett i hetta, denne ser man bra gjennom og kan fint brukes for å skjule ansiktet om man skulle trenge det på storvilt jakt :lol:

Eneste prisen som er litt stiv, fikk min på halv pris :P

Leste om Forelhogna jakka og den høres jo veldig bra ut. Har sett litt på Bergans Sierra jakken også og har stor tro på den jakken.

Er i utgangspungtet veldig fornøyd med Bergans produkter, og som mange vet

så er jeg motstander av Norrøna :P:?: .

Hvordan klarer du å få den jakken til halvpris??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skrev "regnjakke" så ble jo det litt feil :?: .

Prøvde bare å forklare på en veldig snodig måte at jeg er ute etter ei jakke

som er vanntett :) . Nettingfor er ok.

Og jeg har ikke problemer med å få utgiftene til å strekke til :D !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnjakke sa du :lol:

Da har du jo forelhogna paclite;P skal få deg til å skifte til norrøna :D:D

har ingen erfaringer med denne, men den er mere "regnjakke"

Synes du skulle prøve Norröna, ja!! I min første (og siste) Norröna Gore-Tex bukse holdt jeg meg tørr i nesten en hel time i duskregn... :?::lol::):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skulle prøve Norröna, ja!! I min første (og siste) Norröna Gore-Tex bukse holdt jeg meg tørr i nesten en hel time i duskregn... :?::lol::):lol:

Harkila Gore-Tex buksa holder i en dag i regn og tåke :D .

Bra det ikke er bare meg som ikke vil ha Norrøna :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg har investert i Norrøna denne vinteren, både jakker og bukser og er så langt svært fornøyd. Har holdt meg både varm og tørr i mange minus og i regn og vind. Bare jeg som har vært heldig eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg har investert i Norrøna denne vinteren, både jakker og bukser og er så langt svært fornøyd. Har holdt meg både varm og tørr i mange minus og i regn og vind. Bare jeg som har vært heldig eller...?

Sikkert!!! Dumt å bruke opp flaksen på klær; du skulle levert Lotto.. :?::)

Neida, Norröna leverer nok gode klær, sikkert bare jeg som har vært uheldig. Nå viste jeg jo fra en annen tråd her på forumet at Tiri ikke er spesielt Norröna-fan, og det er ikke jeg heller. Holder en knapp på Härkila og Bergans... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg har investert i Norrøna denne vinteren, både jakker og bukser og er så langt svært fornøyd. Har holdt meg både varm og tørr i mange minus og i regn og vind. Bare jeg som har vært heldig eller...?

Ikke bry deg med mine meninger om Norrøna produkter :?: .

Sikkert helt ok, men jeg liker Bergans bedre og jeg er veldig fornøyd

med Harkila biksa mi :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time i duskregn? immpregnert bommulsbukse da, vandrefalk?

Skulle det være gore tex, burde du hentet deg ny bukse :D

Har brukt minforelhogna bukse til å vade over noen elver i, men ikke høyere enn til litt opp på lårene ^^

Det var faktisk alfa bever som slapp inn noen dråper :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time i duskregn? immpregnert bommulsbukse da, vandrefalk?

Skulle det være gore tex, burde du hentet deg ny bukse :?

Har brukt minforelhogna bukse til å vade over noen elver i, men ikke høyere enn til litt opp på lårene ^^

Det var faktisk alfa bever som slapp inn noen dråper :roll:

Alfa sko er vel også ganske oppskrytt :D:D !!Har vadet masse jeg med mine Crispi Hunter sko og ALDRI

blitt våt (Buksa pleier jeg å dra opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt OT dette, men i håp om at Tiri tilgir meg:

Det var en Gore-Texbukse, husker ikke modellbetegnelsen. Den ble innlevert igjen hos Intersport og sendt til Norröna som reklamasjon. Etter et par måneder ringte jeg Norröna. Samtalen med dem var noe slik, fritt etter (dårlig?) hukommelse:

- Jeg (oppgav navn) har sendt inn en bukse type .... som lekker. Kjenner du til den?

- Ja, den, ja. Du, den var full av små hull i membranen. Vi skal tape den og så sender vi den tilbake.

- Tape?! Det synes jeg ikke noe om! Da skal dere bare beholde hele buksa...

- Å, ser du sånn på det? Da skal du selvfølgelig få ny bukse.

- Det hørtes bedre ut. Da skal jeg ta den med i dusjen å teste den med en gang jeg får den.

- Å, gjør du det, du?

- Ja, bestandig..

- Jamen, da skal vi trykkteste den før vi sender den.

- Fint, da hører jeg fra dere..

Etter en uke kom buksa. Den ble ikke hverken tatt med i dusjen eller ut på tur da jeg hadde flere Gore-Texbukser i bruk, så den ble bare lagt i et skap. Etter 6-7 måneder ble den tatt fram. Om det var ei ny bukse eller om de hadde vasket den gamle og sendt den i retur får jeg vel aldri vite. Den var i hvert fall like lekk...

Fant ut an Norröna ikke var noe for meg og brydde meg ikke mere med den saken.

Har forresten brukt Norröna`s ryggsekker i maaaange år, og er strålende fornøyd med dem.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt OT dette, men i håp om at Tiri tilgir meg:

Det var en Gore-Texbukse, husker ikke modellbetegnelsen. Den ble innlevert igjen hos Intersport og sendt til Norröna som reklamasjon. Etter et par måneder ringte jeg Norröna. Samtalen med dem var noe slik, fritt etter (dårlig?) hukommelse:

- Jeg (oppgav navn) har sendt inn en bukse type .... som lekker. Kjenner du til den?

- Ja, den, ja. Du, den var full av små hull i membranen. Vi skal tape den og så sender vi den tilbake.

- Tape?! Det synes jeg ikke noe om! Da skal dere bare beholde hele buksa...

- Å, ser du sånn på det? Da skal du selvfølgelig få ny bukse.

- Det hørtes bedre ut. Da skal jeg ta den med i dusjen å teste den med en gang jeg får den.

- Å, gjør du det, du?

- Ja, bestandig..

- Jamen, da skal vi trykkteste den før vi sender den.

- Fint, da hører jeg fra dere..

Etter en uke kom buksa. Den ble ikke hverken tatt med i dusjen eller ut på tur da jeg hadde flere Gore-Texbukser i bruk, så den ble bare lagt i et skap. Etter 6-7 måneder ble den tatt fram. Om det var ei ny bukse eller om de hadde vasket den gamle og sendt den i retur får jeg vel aldri vite. Den var i hvert fall like lekk...

Fant ut an Norröna ikke var noe for meg og brydde meg ikke mere med den saken.

Har forresten brukt Norröna`s ryggsekker i maaaange år, og er strålende fornøyd med dem.. :shock:

Tilgitt :D !!! :D:) .

Jeg har også en Norrøna sekk :P:lol: , men har bestemt meg for Bergans neste gang. Har brukt en Berganssekk endel og den var Knall :D !!

Den har endel detaljer som jeg savner på min, samt en bedre bærekomfort :D , når man bærer tunge bører.

Kjenner valdig mange som har Bergans sekker og som er veldig fornøyd med dem!!

Men Norrøna sekken har fungert bra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.