Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskestang


Alex90

Anbefalte innlegg

Dette emnet har om sikkert vært oppe før, men jeg lurer på om det er noen her som har et godt tips eller rett og slett ei god stang å anbefale til turfiske? Ikke noe større enn til mat på tur, men ganske god. Prisen har selvsagt en del å si.

Takketakk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shimano Beast Master...

Seriøst.. Ingen over og ingen ved siden i den prisklasse!!

Har selv 330H og er imponert over hvor mye juling denne stangen tåler, tatt i betraktning at den er såpass følsom.

Beast master serien finnes alt fra 180cm til 380cm.. Og prisen starter på rundt tusenlappen og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte i fjor en fersvannsfiske-pakke på G-sport for totalt 400 kr. Den fiskestanga holder lenge til mitt bruk: fiske i fjellet når jeg er på tur. Det trenger ikke å være dyrt. Stanga kan jo få en del juling når man bærer den langt på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Enig med Shaug, beastmaster er ei kjempestang. Kjøpte min for 3-4 år siden.

Kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loomis lager mye pent.

Shimano har også noen ok fluestenger.

Så finnes Hardy Smuggler for den som vil ha ei kompakt stang.

Bruker selv ei 9" Løvstad, som jeg bygget sjøl. Det finnes mye moderne ting som er bedre, men ingenting med den sjarmen.

I tillegg har jeg ei billig teleskopstang i sekken, legger ut en dupp på natta.

Fungerer normalt fing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beastmaster er grei stang den. Har en kamerat som har nesten alle størrelsene.

Selv liker jeg ikke "plasthåndtaket", og jeg synes stanga er "kjedelig".

Liker min gamle Berkley stanga bedre.

Kjøp bare ikke noen alt for kraftig stang da. Mye fint ute på markedet.

Lykke til.

Mvh.

Pudding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Beastmaster har ikke plasthåndtak, men deilig kork. Rundt 1000-lappen, men herregud, skal du bare på en og annen fisketur, kjøp en pakke (snelle + stang) i en sportsbutikk for 500,-.

Dette er forøvrig mitt innlegg nummer 100 her på Fjellforum. Stor fest hos meg i kveld!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Valget falt, ved en guddommelig inngripen, på en Shimano Beastmaster til 50% avslag!!

Altså pakke med Shimano Sedona snelle, Beastmaster stang og Rapala sene til den nette sum av 799!

Ohyes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.