Gå til innhold
  • Bli medlem

Jostedal 3 ??????


Topptur

Anbefalte innlegg

Hei fjellfolk! Jeg fikk en reklame i posten i dag... (faktisk bare 1 ja :?:)

I denne reklamen lå det et tilbud på et telt.... Jostedal 3 fra Helsport

Jeg søkte på deres hjemmeside, men fant ikke noe info ang det teltet. Heller ikke noe info med et nettsøk....

Er det noen i dette foraet som har noen erfaringer med det?

vekt er 2,7 kg... Det er vel ikke så værst, er det?

Tenkte jeg skulle bruke det til en ukes fjelltur i Eide. En flott fjellkommune i Møre og Romsdal. (For de som ikke har vært der).

Ha en ellers fortreffelig kveld godtfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei fjellfolk! Jeg fikk en reklame i posten i dag... (faktisk bare 1 ja :D)

I denne reklamen lå det et tilbud på et telt.... Jostedal 3 fra Helsport

Jeg søkte på deres hjemmeside, men fant ikke noe info ang det teltet. Heller ikke noe info med et nettsøk....

Er det noen i dette foraet som har noen erfaringer med det?

vekt er 2,7 kg... Det er vel ikke så værst, er det?

Tenkte jeg skulle bruke det til en ukes fjelltur i Eide. En flott fjellkommune i Møre og Romsdal. (For de som ikke har vært der).

Ha en ellers fortreffelig kveld godtfolk!

Jeg er ikke helt sikker, men du har sikkert fått en coop-brosjyre. Jeg tror dette er et telt som Helsport lager til spesielle leverandører og som ikke inngår i deres standardsortiment. F.eks synes jeg det ligner på et telt fra XXL med et annet navn. Se linken:

http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____48258.aspx

Teltet er sikkert mer enn greit nok det for ikke alt for barske forhold. Vekten er det ingenting å si på. Men hvor blir det av det praktiske forteltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop er det ja! Det teltet ligner veldig! Men i reklamer står det at "ikke medlemmer" må betale 2495,- og at medlemmer betaler kun 999,-. Man skulle så tro at 2495,- var veil. pris. Det er jo nesten dobbelt så dyrt som det hos XXL... Uansett så er de mistenkelig like!

Merkelig.... :D

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :roll:

Lurte også litt på dette teltet, da jeg ikke fant info om det på Helsports sider på nettet.

Jeg ringte dem. Fikk vite at dette teltet er produsert for Coop spesielt, men at teltet Nordmarka 3 som finnes på XXL-nettsidene, er helt samme teltet. Det selges der for 1299,- mens Coop medlemstilbudet er på 999,-. Vanlig butikkpris ville vært det Coop nevner som førpris, i følge damen i andre enden av telefonen.

Ellers om teltet fikk jeg vite at det er et tre sesongers-telt (vår, sommer, høst), helt vanntett men uten rip-stop duk. Duken er i polyamid. Alle telt på Helsports nettsider (deres vanlige sortiment) har rip-stop duk som tåler litt mer.

Så klok ble jeg av å telefonere Helsport ang. Jostedal3-teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop er det ja! Det teltet ligner veldig! Men i reklamer står det at "ikke medlemmer" må betale 2495,- og at medlemmer betaler kun 999,-. Man skulle så tro at 2495,- var veil. pris. Det er jo nesten dobbelt så dyrt som det hos XXL... Uansett så er de mistenkelig like!

Merkelig.... :roll:

:D

Å forstå markedsmekanismer er ikke lett. Men dersom behovet ikke er større er teltet helt sikkert en grei deal i forhold til prisen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :roll:

Lurte også litt på dette teltet, da jeg ikke fant info om det på Helsports sider på nettet.

Jeg ringte dem. Fikk vite at dette teltet er produsert for Coop spesielt, men at teltet Nordmarka 3 som finnes på XXL-nettsidene, er helt samme teltet. Det selges der for 1299,- mens Coop medlemstilbudet er på 999,-. Vanlig butikkpris ville vært det Coop nevner som førpris, i følge damen i andre enden av telefonen.

Ellers om teltet fikk jeg vite at det er et tre sesongers-telt (vår, sommer, høst), helt vanntett men uten rip-stop duk. Duken er i polyamid. Alle telt på Helsports nettsider (deres vanlige sortiment) har rip-stop duk som tåler litt mer.

Så klok ble jeg av å telefonere Helsport ang. Jostedal3-teltet.

Vanlig pris blir slik sett bare en tenkt størrelse siden det ikke er et vanlig telt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg kjøpte to Jostedal 3 telt for 100 kroner pr. stk på Mega i dag!!!

Var egentlig bare innom for å se etter teltplugger til mitt Rondane 4.

Det hadde de ikke, men de hadde tilbud på telt...

Siden teltene har 15 teltplugger kjøpte jeg de to siste de hadde.

Det ene blir presang og det andre blir et sinnsykt billig og bra ekstratelt! :wink::D:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.