Gå til innhold
  • Bli medlem

Test av SWIX-staver i Jotunheimen


Anbefalte innlegg

Hei

SWIX har produsert et par nye, fancy staver med langt skaft:

http://www.swix.no/eway/default.aspx?pid=278&trg=MainPage_6117&MainContent_6179=6117:0:24,3026&MainPage_6117=6148:31160::0:6146:3:::0:0

Jeg testet disse i Jotunheimen - og her er resultatet:

http://www.mitandi.com/filmer/temafilmer/skistaver/

Dog må nevnes at stavene er ultralette og gode å gå med - hadde bare korken holdt seg på plass!

Har andre hatt tilsvarende opplevelser med disse stavene?

PS - film og bilder fra turen + turbeskrivelse er på vei!

Det var 4 STRÅLENDE dager i telt på Tverråbreen i Jotunheimen og bestigning av 8 stk 2000-metringer...

mvh

Mitandi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
sikker på at disse er nye? vet at disse ofte er brukt på polekspedisjoner.. mulig staven er ny da, me lange håndtak har eksistert i en årekke

Hm- vet ikke om de er nye i den forstand at de ikke har vært på markedet før....men de var i hvertfall nye for meg.

Syns de burde tåle mer enn noen få toppturer...

mvh

Mitandi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at disse er nye? vet at disse ofte er brukt på polekspedisjoner.. mulig staven er ny da, me lange håndtak har eksistert i en årekke

Staven er i kompositt, lett materiale. Derav ny modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er flott at du Mitandi setter fokus på materiell som det kan settes spm.tegn ved.

Selvfølgelig kan det være et "mandagsprodukt" du har kjøpt, men personlig syns jeg det lukter mye SWIX her.

Gode gamle swix mountain, som nå selges til en latterlig lav pris, ville seriøse produsenter trukket fra markedet øyeblikkelig!!!

Her snakker vi om å redusere kvaliteten fra god til ubrukelig.

Er det slik med nye produkter hos swix også :?::?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik å forstå at nyere "swix mountain" er dårligere enn de gamle? Jeg kjøpte nemlig et par nye (399 på tilbud) etter at de gamle (etter 13 år) klappet sammen, kan jeg ikke stole på dem slik jeg kunne med de gamle?

Når det gjelder de "nye" kompositt stavene har de vært i handel et par år, tror det er gjengen på sportsnett.no som har stått bak utviklingen. Selv ville jeg vært meget skeptisk til kompositt materiale siden jeg antar at de er skjøre for slag fra siden, men de som har utviklet staven har jo brukt den under svært ekstremene forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.