Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner kanopadling


padlehobbit

Første gangen du var i en kano for å padle, var du  

7 stemmer

  1. 1. Første gangen du var i en kano for å padle, var du

    • Alene i kanoen
      1
    • 2 stykker eller flere i kanoen
      6


Anbefalte innlegg

Har hatt en hard og lang diskusjonsrunde mht begynneropplæring i kanopadling.

Hvilken metodikk er best når man skal lære kanopadling(tenker på totalt nybegynnere)?

Etter mitt syn er dette greiest og enklest å få til hvis man er 2 og 2 i kanoen slik de aller fleste padler og ha følgekano som viser takene som man trenger som en start. Etterhvert kan man utvide mht de ulike takene. Dette er også veldig "tidsbesparende" og praktisk etter min mening.

På den andre siden (min motpart) er det kanopadling alene(kun en i kanoen) som er den riktige veien å gå. På den måten er man nødt til å lære seg både teknikk og mekanikk for å komme seg noen vei.

Ved den sistnevnte metoden ser jeg for meg totalt kaos og veldig tidskrevende. Men hva vet jeg; jeg har ikke forsøkt dette..... Er det noen som har erfaring med sistnevnte og aller helst begge metodene? Hvilke erfaringer har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.