Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske på Finnmarksvidda i Juli, hvilken sluk er en sikker vinner?


Zetec

Anbefalte innlegg

Vi skal på nok en fisketur til Finnmark i Juli (rett sør for Alta) og i år vil jeg ha med de rette slukene. Har noen av dere vært der og fått mye stor fisk på en spesiell sluk?

I fjor prøvde vi mye rart men ingenting virket som "den rette". Største vi fikk på 2,7kg var på Sølvkroken spesial 12g, rød og blank.

Håper på gode forslag og gjerne med bilde :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
I fjor prøvde vi mye rart men ingenting virket som "den rette". Største vi fikk på 2,7kg var på Sølvkroken spesial 12g, rød og blank.

Er den i bittet tar den nesten hva som helst. Er den ikke i bittet er det vanskelig uansett. Spesial rød og kobber er vel det sikreste kortet jeg kan gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere slukfiskere er den beste sluken/spinnern helt klart den svarte pantermartinen, MED ORANSJE PRIKKER (ikke gule!)

Den er en helt klar ener til ørret og røye.. til harr er det heller normale tilstander... Er man heldig finner man en plass hvor den selges, men det kommer jo stadig nye modeller....

Sluken er helsvart, over og under bladet, med oransje prikker oppå og noen på siden av "kroppen"

skitt fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Er vell ikke noe slikt som en universalsluk.

Du får fisk på den sluken du fisker mest med, alle har en favoritt, en sluk som de fisker med når de har gitt opp alt annet.

Du nevner ingenting om det er ørret eller røye?

Selv så drar jeg aldri og fisker ørret uten Salamander og sølvkroken spesial den sorte med gule prikker, den rød/blanke og den grønne.

Vibrax blank og vibrax oransj er også alltid med fra størrelse 0 - 2.

Til røe er makk tingen, isskje og makk f.eks. Selv så bruker jeg mest Salamander og makk (oppheng) samt spinnere og slikt.

Hva fisken tar på er ofte avhengig av andre byttedyr i vannet, bunnforhold og bett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Støtter "Villmannen" som skryter av gode erfaringer med Panther Martin. Min favoritt har vært svart med gule prikker! Gode erfaringer også med Sølvkroken Spesial, svart med gule prikker! Har også den oppfatning at det er VELDIG viktig å ha troa på den sluk/spinner du setter på. Vet ikke, men...kanskje jeg som fisker er ekstra dyktig og årvåken når jeg har på godsluken.... :arrow: Panther Martin er jo slik utformet at den fisker litt dypere enn mange andre spinnere. Kan sveive saktere og likevel spinner skjea rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.