Gå til innhold
  • Bli medlem

Reservedeler til Coleman-brenner


lagopus mutus

Anbefalte innlegg

Har en Coleman-brenner av typen peak 1 stove som jeg kjøpte hos aaserud for 12-årsiden, men nå har pakningen til pumpemekanismen blitt utslitt og aaserud har sluttet å selge den.

Så derfor lurer jeg på om det er noen som vet hvor det er mulig å få tak i reservedeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fri for den pumpepakningen, men du kan få lær som skål (Fungerer helt udmerket) eller du kan få nitrill skive.

Nitrill som skive må du forme selv.

Jeg får inn forsyninger med pumpepakninger etterhvert. Har tømt lageret for pumpepakninger til Coleman, og har nesten ikke flere generatorer.

Jeg har enda problemer med å fatte hvordan pumpepakninga kan slites ut. Prøv følgende:

Smør den med vaseline, eller liknende.

Steng pumpeventilen.

Pump hardt noen pump.

Det virker som om pakninga har mista fasongen, og da får du pressa den ut til opprinelig form.

Håper dette hjelper.

Har som sagt færdige lærpakninger som passer sånn noenlunde.

Har du en expedisjon rett rundt hjørnet, kan jeg låne deg ei hel pumpe fra en av mine, mens du venter på pakninger fra meg.

Er pumpepakninga lik den som her er merka som del Nr 7 ?

post-1426-133474462661_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte rådene som du ga om å smøre pakninga og pumpe med null åpning, klarte å å få opp trykket, så nå fungerer den, ikke tipp-topp, men den fungerer.

Må bare si tusen takk for de gode tipsene du har gitt, vet hvor jeg skal henvende meg om det skulle dukke opp andre problem med coleman-brenneren.

Vet du om denne brenneren er i produksjon enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.