Gå til innhold
  • Bli medlem

Monsens tips og triks


terjeg

Anbefalte innlegg

Annonse

sett den før:P

men når vi først er inne på monsen, er det noen her på FF som vet hvem som har lagd "filmmusikken"? evt hva den heter? tenker da selvfølegelig på den sangen som oftest kjennetegnes med lars monsen (slutten av "bekledning i soveposen" under "tips og triks" "lyd & video" HER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, som ung friluftsentusiast har hatt god bruk for Monsens tips og triks. Det er supert å ha små "vrier" i bakhånda som det ellers hadde tatt lang tid å bli vant til.

All takk til Monsen for inspirasjon og lærdom.

Og takk for musikktipset!

Adieu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk ikke klarer å la Lars Monsen stå på med sitt uten å komme med slike bemerkninger jeg. Det virker som om folk har ALT for lett til å bli sjalu på folk som virkelig klarer å leve av hva de elsker, uavhengig av andres definisjoner på Friluftsliv, rock, fotball eller statsminister.

Lars Monsen gjør en FANTASTISK jobb, han bidrar til økt friluftsinteresse i landet, han gir god lærdom videre til alle som måtte ønske å lese hva han driver med, han sprer pene naturfotografier og bra tvserier. Samtidig gir han også ærlige og gode beskrivelser av produkter han tester, for eksempel i den ene dvdene hvor han slakter liggeunderlaget til ajungilak og mammut.

Nei, kjøpt og betalt er det bare missunnelige personer som sier. Lars Monsen gjør det han liker best, og gjør det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har vært i nærheten av han i mer en 5 minutter skjønner at han lever og ånder for det han driver med 100 %. At folk og medief fatter interesse betyr bare at han har mulighet til gjøre det og samtidig leve av det. Han er så fjernt fra kjendisverden som det er mulig å komme. Du får mene hva du vil om han som person og måten han formidler sitt budskap på, men antydninger om at han er kjøpt og betalt av en eller annen produsent er bare smålig og latterlig. Han ville aldri i verden formidlet noe han ikke kunne stå for og som han ikke hadde prøvd ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Monsen er vel mer et forbilde, enn en kjendis... Skal ikke langt utenfor friluftslivkretser før folk ikke aner hvem du snakker om... Det er ikke tipsene som gjør mannen facinerende, men det å gjort til levevei det mange drømmer om.. :roll:

Når det gjelder sponsing så finnes det vel mange som gjerne ville ha brukt navnet hans, men jeg mener å ha hørt at mye av utstyret som brukes er kjøp på samme måte som oss alle må gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ihvertfall sikker på at jeg ikke hadde vært like lidenskapelig til friluftslivet hvis ikke Monsen hadde kommet inn så tidlig i livet mitt!

Kjendis eller ei, han får noe til å våkne inni meg og vil ut på tur! Han er nok bare en heldig kar som gjør som han vil :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istemmer med ALex90. Hadde det ikke vært for Lars Monsen, ville jeg kanskje gjort noe annet i dag. Jeg leste en bok av ham akkurat da jeg begynte å snuse på friluftslivet. Jeg leste snart alle (noen flere ganger...). Han gav meg retning. Og masse, masse motivasjon. Det gjør han fortsatt. Nesten hver gang jeg ser ham på tv eller får øye på en bok eller ser en av de små snuttene på nrk.no, føler jeg at jeg må på en ny tur. Hvis jeg skal slappe helt av, må jeg holde meg langt unna ham. Han er både svært begeistret og god til å formidle, samtidig som han har skyhøy integritet. Uslåelig kombinasjon. Og svært smittsomt.

Det ender vel med at jeg snart kjøper en hund, alaska husky, selvsagt. :) Men en tur Canada på tvers, vel, det for holde med Østfold. :wink:

Helge Ingstad er en annen stor inspirasjonskilde. Den gleden han formidler gjennom sine bøker, må man bare forsøke å oppleve selv. Og så får man se...

Det jeg lurer på er om Monsen en dag skal på en ny ekspedisjon à la Canada på tvers, altså noe ganske ekstremt. Ingen vet vel noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjære Helge Ingstad :wink:

Har hørt historier om ahn siden jeg var baby! Bessmor og Bessfar bodde nemlig i Helge Ingstads vei og da var det jo naturlig å spørre og grave om denne mannen :)

Far hans kom faktisk fra bittelille Spydeberg, mitt hjemsted.

Har faktisk tenkt seriøst på ØStfold på langs en gang. Mye fin natur bare man finner leia! Kanskje i sommerferien...

Vi får no se.

Det var kanskje litt off-topic, men poenget er at av alle de som har gitt ut friluftsliv og villmarksbøker, stikker Monsen og Ingstad seg ut hver gang. det er noe i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Istemmer med ALex90. Hadde det ikke vært for Lars Monsen, ville jeg kanskje gjort noe annet i dag. Jeg leste en bok av ham akkurat da jeg begynte å snuse på friluftslivet. Jeg leste snart alle (noen flere ganger...). Han gav meg retning. Og masse, masse motivasjon. Det gjør han fortsatt. Nesten hver gang jeg ser ham på tv eller får øye på en bok eller ser en av de små snuttene på nrk.no, føler jeg at jeg må på en ny tur. Hvis jeg skal slappe helt av, må jeg holde meg langt unna ham. Han er både svært begeistret og god til å formidle, samtidig som han har skyhøy integritet. Uslåelig kombinasjon. Og svært smittsomt.

Det ender vel med at jeg snart kjøper en hund, alaska husky, selvsagt. :D Men en tur Canada på tvers, vel, det for holde med Østfold. :)

Helge Ingstad er en annen stor inspirasjonskilde. Den gleden han formidler gjennom sine bøker, må man bare forsøke å oppleve selv. Og så får man se...

Det jeg lurer på er om Monsen en dag skal på en ny ekspedisjon à la Canada på tvers, altså noe ganske ekstremt. Ingen vet vel noe om det?

Han kan jo ta Sibir, men da blir vel serien en god del preget av bestikkelser til "lokale størrelser".

"Lars Monsen går gjennom det russiske byråkratiet - på tvers" , neppe noen høydare.

Liv Arnesen ble vel stoppet i sitt prosjekt i Russland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si annet enn at Monsen også vekker noe i meg.. Turlysten kommer strømmende. T.o.m min sønn på fem år går rundt å snakker om han "kule" Lars Monsen. Syns han har utrettet noe da.

Bra underholdning er det og.

Håper han fortsetter og at det kommer flere serier.

mvh Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Heller Bear Grylls i Discovery's "Man vs Wild", barskere fyr har jeg ikke sett.

http://dsc.discovery.com/fansites/manvswild/manvswild.html

Noen fortalte meg at Bear Grylls hadde blitt anklaget for "juks og fanteri". Det var noe om at klippingen var slik at det ikke virket autentisk og at han gjorde uvettige ting. Noen som har lest det et sted og kan referere artikkelen?

Apropos musikken i Monsens TV-produksjoner. Hr. Enoksen har uttalt at de vurderer å gi ut soundtracket til seriene på CD "by popular demand".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Monsen er vell ok han, noe ekstrem men ellers fjellvant.

Teit den måten han må drepe fisken på, har aldri sett på maken til idioti.

Verre enn priest :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tips om Bear Grylls, måtte eg jo bare spore opp episodene hans. Ein kommentar: for ein sjuk jækel! Utruligt hva han utsette seg for , for å vise hvordan overleve i nød :roll: bra serie. litt mer extreme sports enn ray mears. Men begge har kanon serier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just fu**ing Google it, er det ikke det man sier? :roll:

Jeg fant, jeg fant:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/6911748.stm

http://thelede.blogs.nytimes.com/2007/07/24/a-tv-survivalist-caught-cutting-corners/

http://www.hollywoodreporter.com/hr/search/article_display.jsp?vnu_content_id=1003615864

En annen tøffing er jo Les Stroud. Her er en Survival Celebrity Deathmatch:

http://www.survival-tactics.com/bear-grylls-vs-les-stroud/

Moro TV-underholdning er det uansett.

Thanks, litt skuffende, men mannen har vært på everest som yngste mann OG han knekte ryggen noen år tidligere.

God underholdning i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.