Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur til Snota


Amatør

Anbefalte innlegg

Annonse

Noen som har gått på ski til Snota? Hvordan er turen? Dryg/krevende? Og nedkjøringa? Overkommelig for en amatør? :)

Turen er fin den. Den går for det meste i flatt terreng i begynnelsen, så det kan bli litt tungt hvis det er mye nysnø. De fleste tar vel denne som skitur på våren, når snøen sitter godt, og dagene er relativt lange. Du finner detaljer om rutevalg mot toppen hvis du leter her på forumet. Nedkjøringa er fin den, og det er godt mulig å velge brattere linjer enn normalruta. Normalveien opp og ned bør være helt overkommelig også for amatører. Den største faren er kanskje at turen kan bli litt lang, og at man får skareføre på veien ned igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil dog advare mot potensiell rasfare hvis man går for høyt opp i lia langs det vannet på starten der, som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på.

Jeg regner med at det er Gråsjøen du mener? Det er ingen grunn til å gå høyt oppe i siden der, selv om jeg så at mange gjorde det når jeg var der i fjor. Følg veien forbi Gråhaugen nesten til enden, og ta opp den slake skråningen der. Det er også potensiell skredfare på vestsiden av Svartevatnet, men det er like greit å passere dette vannet på andre siden. Det er mulig du må vasse hvis det er seint på året.

Turen til Snota er en nydelig skitur. Jeg tror det meste du trenger å vite om Snota står her: http://www.krovoll.net/Snota/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.