Gå til innhold
  • Bli medlem

Gnagsår, plaster, sportstape, valg av sokker


Summit

Anbefalte innlegg

Dro på meg heftig gnagsår på hælen sist helg, brukte en tynn ullsokk (ullfrotte) med forsvarets raggsokk utenpå. Skal på muligens på tur til helga, og skal nok godt gjøres at gnagsåret er helt borte til da...

Vet at sårene bør luftes mest mulig, men hjelper det med noen form for hudkrem? annet?

Hva anbefaler dere å bruke hvis jeg skal starte turen med gnagsår fra forrige helg?

Har dere tips til sokker som gnager minst mulig på hælen?

Har vært lite belastet med gnagsår tidligere, så jeg er ganske blank på dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag anbefaller Compeed gnagsårsplåster. Sätt på plåstret enligt anvisningarna och låt det sitta tills det faller av. Då har såret läkt under plåstret, men huden kan vara tunn. Ska man gå mycket kan det vara bra att sätta på ett nytt plåster för att skyda den tunna huden. Det är inga problem att gå med gnagsår om man har Compeed på.

En fördel med Compeed är att de har uttunnade kanter så att det blir en jämn övergång till huden utanför plåstret. En del andra plåster har tvära kanter som lätt fastnar i sockorna så att plåstret rullas av när man går.

För att förebygga använder jag tunna nylonsockor (typ damsockor) närmast foten och ullsockor utanpå. Då blir gnidningen mellan ytter- och innersockorna, och inte mellan sockorna och huden. Nylonsockorna får gärna vara rätt små så att de sitter stramt på foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.