Gå til innhold
  • Bli medlem

Torino/Italia - noen som har erfaring derfra?


Anbefalte innlegg

Første gang jeg skal gå i Italia nå i juli,

skal kombinere reisen med litt storby og Venezia-biennalen etterhvert, men vi tenker å ta 4-5 dager i fjellene i Torino-området først ... eller deromkring.

Noen som har erfaringer, eller gode tips om steder det er fint....

eller generelt vet noe om hvordan det er å gå i fjellet i Italia, finnes det hytter, temperatur, forhåndsregler osv...

Har ikke gjort noe særlig research på egenhånd ennå, tenkte (litt bedagelig) at det kanskje er noen her som har førstehåndserfaringer... :)

jeg har ellers grei erfaring med ukes-turer fra fjellheimen her i Norge/Norden, men ingen klatring.

mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Når du nevner Venezia, tenkte jeg umiddelbart

på fjellene rundt Trento og nordover i Syd-Tyrol (Dolomittene).

Dette er nær Venezia.

Du sier at dere skal gå rundt Torino, som jo er vest. Der har

jeg ikke vært.

Endel toppturer

fra Trento området er beskrevet hos meg, dersom du linker til

www.ii.uib.no/~petter/mountains/2000mtn.html#nudo, kan du

følge beskrivelsen av 6 toppturer.

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg vet at camoscio har vært en god del i vest-Italia, men stort sett uten topper, tror jeg.

Selv har jeg ikke vært rett vest for Torino, men hatt en fin-fin tur i Aosta / Gran Paradiso (nord for Torino) for noen år siden. Beskrevet her på Fjellforum.

Grensekammen nord - syd har ellers mange flotte greie topper. Jeg driver litt med forberedelser til neste tur dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.