Gå til innhold
  • Bli medlem

Google Earth og DNT hyttene


hampelmann

Anbefalte innlegg

Hvis det skulle interessere, har brukt en liten time eller to på å scripte og konvertere DNT sine hyttekoordinater til kml-format så det passer i Google Earth, men nå oppdaget jeg plutselig det var gjort av en annen kaill her på http://kocbach.blogspot.com/2005/12/dnt-hytter-i-googleearth.html :wink: Må google først ja...

Litt suspekt at en del av hyttene som ligger i godt satelittfotograferte områder (Haukelisæter, Hellevassbu m. fl.) åpenbart er litt feil i følge DNT sin liste. Med forbehold om at GE viser feil så er det relativt stor feilmargin (>150m). Bør kanskje ikke stole 100% på enten GE eller DNT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei...

Haukeli er egentlig 300m sør for punktet, Hellevass er 300m sør-øst, Kikut ligger MYE lenger vest, Ringvass ligger nesten rett. Er mer overbevist om at koordinatene i DNT-lista er litt så-som-så. Også på grunn av det jeg har erfart i fjellet på tur med standard GPS.

Ellers er vel 3" omtrent max 40000km/360grader/60min/60sek * 3sek = 92m, og feilene er tildels mye større enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.