Gå til innhold
  • Bli medlem

Skifte lim på feller, hvordan?


Arket A4

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg skiftet lim på mine feller i fjor og de ble som nye. Jeg brukte en varmluftpistol og en plastskrape av den firkantete billige isskrapa man får til frontruter. Fellene la jeg på arbeidsbenken med frontbøylen festet med en spiker. Varmet ca. 40 cm av gangen og skrapte limet langsomt av slik at jeg fikk med meg alt i en omgang. Det er viktig med riktig temperatur, men dette finner man fort ut av. Vær forsiktig med for mye varme for da krøller fella seg. Dette funka i hvert fall utmerket for meg....

Skiftet samtidig frontbøyler, og disse fikk jeg på Skandinavisk Høyfjellsutstyr som hadde et godt utvalg.

Det nye limet la jeg i en tykk remse langs midten av fella og jevnet det utover med den samme skrapa. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My 2 cents...jeg gadd ikke engang lese argumentene (som ble noe heftig!) de siste 4-5 innlegg..men har du dyre feller (black diamonds til fete ski feks) da bruker du tid og krefter på å rense skikkelig...blir alltid kvister, løv og annet drit der...men det bør ikke ta så mye tid...litt 'elbow grease' (krefter) i en halv-time holder... :D ski-felle lim er visst også utmerket for de av oss som skal feste tåene (front of boots!) til yeti-gamasjer...

cookie - yet another wonderful, useless skiing innlegg... watch out for death cookies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

... men jeg er blitt lei av å leite eter svaret og dette emnet er jo ikke så langt fra mitt spørsmål.

Hvordan oppbevarer dere skifeller? Jeg har Åsnes kortfeller og etter et par ganges bruk ble papiret som fellene ellers ble klistret på selvfølgelig revet i stykker. Jeg er litt usikker på om det er en bra idé å klistre fellene sammen, fordi limet kunne satte seg fast på en av de og dermed bli revet av den andre. Har også tenkt å lage noen belter av en kraftig plastpose for å lime fellene på.

På fjellski har man smale feller, og det går fint å lime dem sammen. Har gjort tabben å legge fellene på "plankene" mot hverandre (10 cm på det smaleste). Det var en jobb å få dem fra hverandre igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.