Gå til innhold
  • Bli medlem

Helgetur i Frafjordheiene


REJOHN

Anbefalte innlegg

Ikke noe spesielt med å dra til en av STF's hytter en helg, men denne turen var for meg en stor opplevelse.

For første gang var mitt barnebarn med. 10 måneder og på sin første tur.

Det var faren som dro pulken, og vi andre hang bare med.

Det tok tre timer, men i det været vi hadde i helga, så var det bare skikkelig bra.

Det var nok snø, og jeg tror den vil holde til påske. Føret var bra, selv om det ble noe slush mot ettermiddagen.

Vi har nå hatt tilhold på STF hytte i påsken i 10 år.

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor vi er alene. Det kommer en del folk på dagstur, men til kvelden blir vi for oss selv. Og det har ikke noe med været å gjøre, selv i sol og med 20 grader på terassen så kommer det lite folk.

Jeg tror mange rett og slett er blitt skremt vekk fra fjellet. All snakk om snøskred, fjellvettregler, kart og kompass, snøspade og bekledning, gjør at mange tror at det bare er for eksperter.

Og da snakker vi om 8 kilometer på ski inn til en hytte, langs kvisterute.

post-1094-133474456789_thumb.jpg

post-1094-133474456797_thumb.jpg

post-1094-133474456804_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Hei du.

Enig med deg at det forholdsvis lite folk i fjellet, men stikker du bort til Sandvatn så pleier det nå å være folk der hver helg. Jeg hadde tilsyn der fra Skjærtorsdag til søndag, vi var 9 overnattingsgjester frem til lørdag. På langfredag kom det innom en del folk som skulle til Degevass. Dro ned til Lortabu på søndag, da snødde det og jeg lengtet hjem. Alt i alt en grei påske, selv om det fine været uteble.

Heldigvis tok jeg en tur rundt Roskreppfjorden før jeg dro til Sandvatn:)

post-243-133474460157_thumb.jpg

post-243-133474460164_thumb.jpg

post-243-133474460172_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.