Gå til innhold
  • Bli medlem

Atomsilda

Anbefalte innlegg

Hei! Tok meg fri på jobben i dag...med de værmeldingene som var MÅTTE jeg komme meg på tur! Skulle vært på Besshøe tidligere i vinter, men alltid kom det noe i veien!! Denne turen er behørig skildret sikkert tidligere på forumet, men denne dagen var helt utrolig! :) Reiste fra Gjøvik kl 0500 og var klar til avgang fra Bessheim kl. 0810. Et eventyrlig vær,helt vindstille!! Følte meg litt alene i den store fjellheimen...ikke mobildekning alle steder her...

Ikke så ofte jeg har vært i fjellet alene...men denne dagen var jeg helt alene. Så ikke en sjel på hele turen. Det var jo tirsdag da!! Opplevde en vannvittig stillhet da jeg kom ned den bratte kneika fra Besshøe og ned ved Bessvatn. Sola steiket og det var ikke et vindpust. Ikke en lyd! Helt herlig!!

Legger ved noen bilder fra turen som viser hvilken flott dag det var idag!!! Blir det slike dager i påsken vet vi hva vi har i vente! :D

post-2015-133474456698_thumb.jpg

post-2015-133474456705_thumb.jpg

post-2015-133474456711_thumb.jpg

post-2015-13347445672_thumb.jpg

post-2015-133474456728_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir aldri lei Besshøe. Et godmodig og flott fjell.

Ser også du har hvite kamuflasjeski. Funker det? Eller finner "steinminene" disse også? Ser også at det var ganske avblåst på ryggeb nedover mot Bessvatnet.

Kjørte du innom Besshøbrean ned, eller kjørte du ned Brue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!! Blir jo litt ekstra forsiktig når man er alene ifjellet. Er fortsatt ganske fersk så når jeg er alene, forsøker jeg å bruke hodet!. Hadde ikke spesielt lyst til å gå opp Grotåa da jeg synes det så litt "skummelt" ut med mye snø ned der!! Gikk derfor på høydedraget ovenfor Bessvatnet og skrådde mot ryggen og opp. Kjørte på ski ned Brue, men det var en del stein så det ble forsiktig kjøring mellom steinene...gikk bra med skia! Var litt tøffere da jeg kom et stykke lenger ned og skrådde rett over dalsøkket og fikk fin fart på skrå langs Bessvatnet!

Hadde mobilforbindelse på toppen, men den forsvant rett under toppen.

Litt kjiipt å få uhell ned fra toppen. Alene,-uten folk i fjellet! Er ikke spesielt god til å kjøre telemark så i dalsiden ned mot Bessheim falt jeg og mistet skia. :shock: Ønsker meg ski som er 15cm kortere! Den fortsatte noen hundre meter lenger ned. Trist hvis dette hadde skjedd ned Brue f.eks.Er sikkert ikke den første som har erfart dette!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hatt imot den er at den ikke er en flott topp, men utsikten derfra er flott.

Du synes kanskje ikke det, jeg synes Besshøe er knallfin fra flere kanter. Smaken er som baken - forskjellig - og det er ikke alle som synes at slanke spisse topper er ensbetydende med flotte topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Besshøe er et av de flotteste fjellene i Jotunheimen. Når en ser den fra Valdresflye og på avstand fra steder lengre nede i Valdres, så virker den enorm og dominerende i forhold til alt annet av 2k topper en ser rundt. Den er flottest om Våren og høsten da den har snøkappe og snørenner langs siden. Jeg og synes den tar seg bra ut fra alle kanter. Jeg har ikke noe i mot litt runde former når det gjelder fjelltopper :o Store høer har og sin sjarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.